VLAM blaast 25 kaarsjes uit


VLAM werkt in opdracht van de Vlaamse overheid en het bedrijfsleven en heeft als kernopdracht de producten van bij ons te doen schitteren, in binnen- en buitenland. Dit gebeurt met een promotiebudget dat in hoofdzaak wordt samengebracht door de private sector.

De organisatie helpt Vlaanderen internationaal op de kaart te zetten als regio met hoogstaande kwaliteitsproducten. Het is een krachtige partner van Flanders Investment and Trade voor de specifieke sector van agrovoedingsproducten en geeft effectieve ondersteuning aan Vlaamse bedrijven die internationaal willen werken. Algemeen directeur Frans De Wachter: ‘ Onze buitenlandse afnemers houden van de hoge kwaliteitsstandaard van de Vlaamse producten en in eigen land merken we een luider wordende stem om de lokale economie te steunen door te kiezen voor producten van eigen bodem.’
Minister Joke Schauvliege vierde mee de verjaardag van VLAM en was aanwezig op het seminarie. Ze beklemtoonde het unieke karakter en de service van VLAM. Schauvliege: ’VLAM helpt mee om het Vlaams landbouwbeleid in al zijn diversiteit te realiseren en zorgt voor een promotiekader met respect voor het wettelijk kader inzake gezondheid en duurzaamheid.’ VLAM vertaalt marketing- en communicatiedoelstellingen per sector of productgroep met gepaste en eigentijdse communicatie voor elke doelgroep.

Keynote speaker en marketeer Harry De Mey stond tijdens het seminarie stil bij het belang van elke producent om onderscheidend en relevant met zijn product. Er waren ook getuigenissen van producenten en handelaars over de manier waarop zij hun klanten inspireren met onze kwaliteitsproducten. Zij etaleerden hun passie en reikten handvatten aan die onze bedrijven richting kunnen geven in de toekomst.

Luc Ardies van Buurtsuper.be en ondervoorzitter VLAM: "De voedingssector is te gecompliceerd geworden. De missie van VLAM is nochtans eenvoudig:  consumenten opnieuw goesting doen krijgen in eenvoudige, authentieke en lekkere producten van bij ons."

Gerelateerde artikels

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen

Actueel

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy