Verkoop gevogelte stabiel


De Belg kocht vorig jaar 10 kg gevogelte, wild en konijn en besteedde er 79 euro aan.
De gemakstrend zet zich voort in de gevoge lterayon. Het aandeel van de verwerkte en versneden kip stijgt tot 82% van het volume.
De hard discount behoudt zijn marktaandeel en Dis 1 blijft overduidelijk marktleider. De speciaalzaak (slager en poelier) komt verder onder druk en is op lange termijn de grootste verliezer.
Dit blijkt uit gegevens van het marktonderzoeksbureau GfK Belgium, dat in opdracht van VLAM het thuisverbruik volgt bij 5.000 Belgische gezinnen.

Gerelateerde artikels

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen

Actueel

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy