‘Unieke wachtrij’ ideaal in hypermarkten, maar niet in de buurtsuper


De ‘unieke wachtrij’ is een systeem waarbij klanten in één lange rij aan de kassa wachten, om dan om beurten naar de eerstvolgende vrije kassa te gaan. Al in 9 van de 45 Carrefour-hypermarkten is het systeem een succes en dat is voor Carrefour ruim voldoende om het voortaan standaard te implementeren in elke hypermarkt. Klanten hebben niet alleen het gevoel dat het sneller gaat, de tijdswinst is ook reëel: minimaal 30 seconden op 3 minuten aanschuiven.
Gino Van Ossel, marketingprofessor aan de Vlerick Business School, is gewonnen voor het systeem, want 100% eerlijk: iedereen schuift even lang aan en niemand kan voorbijsteken. Een nadeel is dat de 'unieke wachtrij' veel ruimte inneemt, wat het systeem wellicht minder geschikt maakt voor de meeste buurtsupers.

Gerelateerde artikels

Infosessie: harmonisering PC's en nieuwe franchisewet
Diversiteit in de rekken én in de kantine
Delhaize Belsele

Winkelopening

Delhaize Belsele

2 min.

Actueel

Infosessie: harmonisering PC's en nieuwe franchisewet
Diversiteit in de rekken én in de kantine
Delhaize Belsele

Winkelopening

Delhaize Belsele

2 min.
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy