Thuisverbruik rood vlees en charcuterie daalt


Productnieuws
Trends & innovaties

72% verklaart 1 tot 5 keer per week vlees (rood vlees én gevogelte en wild) te eten, 19% eet vaker vlees en 9% minder vaak of nooit (Bron: iVox feb 2020). De Belg blijft dus regelmatig en bewust genieten van een stukje vlees en hij wisselt af met vis en vegetarisch.

In de aankoopbeslissing steeg het belang van het land van herkomst van 52% die dit belangrijk vonden in 2013 naar 61% in 2020 en de productiemethode steeg van 42% naar 50%. Bij diegenen die belang hechten aan het land van herkomst, heeft 96% een voorkeur voor inlands. Ze hebben een voorkeur voor inlands vlees omdat dit vaak goedkoper is, omdat het de lokale economie ondersteunt, omdat er strenge controles en hoge normen zijn, omdat het milieuvriendelijker is (onder andere minder voedselkilometers) en omdat het verser is.

Een uitgebreidere toelichting over het thuisverbruik van vers vlees en van vleeswaren in 2019 inclusief grafieken vindt u op vlam.be/kennisbank.

Gerelateerde artikels

Plantaardige lasagne

Come a casa

Plantaardige lasagne

2 min.
Cacaoprijzen stijgen, maar niet alle lokale chocoladeproducenten voelen dat
Boost je gezondheid en energie met de kiwi’s van Zespri

Actueel

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy