Supermarkt Sea'rena vernieuwd volgens nieuwe concept


Winkelopeningen

Licht, ruimte, inspiratie via een uitgebreid assortiment van kwaliteitsvolle en gezonde producten, service en winkelcomfort zijn de kernwoorden van de nieuwe Delhaize-supermarkt Searena” zegt Nancy Schrans, directeur van supermarkt Sea'rena.

Belangrijke nieuwigheden van dit concept:

- een intuïtiever winkelparcours voor de klant
- nieuwe assortimenten en diensten bij tal van productcategorieën
- herbruikbare katoenen zakken voor de afdelingen fruit & groenten en bakkerij
- elke week kwalitatieve en/of verrassende producten te proeven
- dagelijks verse sushi
- een ingekort winkelparcours voor gehaaste klanten op zoek naar efficiëntie
- kids corner en coffee corner voor een ontspannen moment
- vlotte passage aan de kassa’s, dual zone met self-scanning

Deli on the go-zone
Blikvanger in de nieuwe supermarkt in Sea'rena is de Deli on the go-zone. Klanten willen oplossingen die hen het leven makkelijker maken. Delhaize lanceert daarom een zone waar kant-en-klare schotels gepresenteerd worden. Dit concept krijgt een plaats aan de ingang van de winkel, in de buurt van de traditionele kassa’s en de self-scan, wat handig is voor klanten die hun tijd in de winkel willen beperken.

De versdriehoek
Of de klant nu kiest om eerst langs de drankenafdeling te gaan of niet, hij komt sowieso terecht in de versdriehoek van de winkel, het kloppende hart van de vernieuwde winkel in Searena. Hier komt hij eerst in de bakkerijafdeling. "Nieuw is dat we zullen werken met etiketten die geprint worden per type brood. Gedaan dus met verschillende soorten zakken. En daarenboven maken we gebruik van herbruikbare katoenen broodzakken in de strijd tegen overtollige verpakkingen." Verder vindt de klant in de versdriehoek fruit & groenten, bereide maaltijden, sushi, vis, vlees en het vegetarische gamma. Tenslotte wordt de charcuterie en kaas aangeboden in een nieuwe presentatie. Heel de versdriehoek bestaat uit lage meubels, waardoor de klant een overzicht krijgt tot aan de ateliers van de slagerij, sushi en vis. "Onze klanten zullen in een oogwenk hun verse producten kunnen inslaan en kunnen er ook vragen stellen aan onze servicemedewerkers die hun producten door-en-door kennen."

Een ruimere keuze van producten
Met dit nieuwe winkelconcept moeten klanten ook neller de weg vinden naar de categorieën waarin Delhaize meer dan ooit de rol van specialist wil vervullen: granen, pasta’s en peulvruchten, wijnen en alcoholische dranken. Voor het eerst worden de categorieën koffie en chocolade samen gepresenteerd, in de buurt van de wijn, men kan er ook genieten van een kopje koffie.

Delhaize speelt verder in op de toenemende vraag naar bioproducten en stelt haar bio-assortiment extra in de kijker. De bioproducten worden trouwens per categorie samen geplaatst.

Een winkelparcours op maat van de klant
Het uitgangspunt is de behoefte van de klant. Die kan nu op een eenvoudige manier kiezen voor een kort winkelparcours voor kleinere convenience- aankopen of voor een intuïtiever winkelparcours voor de meer uitgebreide boodschappen. In het begin van de winkel is er een kort parcours met een groot aanbod van snelle maaltijdoplossingen voor de hele dag via het Fresh Atelier: vers gesneden fruit, verse fruitsappen en gekoelde dranken, aperitiefhapjes, belegde broodjes, soepen en salades.

Eenmaal de zone van de snelle maaltijdoplossingen voorbij, komt de klant in het winkelparcours voor de uitgebreidere boodschappen met om te beginnen de drankenafdeling. Het nieuwe concept werd uitgewerkt met het oog op een zo logisch mogelijke aankoopervaring. Voor het eerst worden zwaardere producten, zoals de dranken, aan het begin van het parcours geplaatst zodat ze onderaan in de kar of het mandje liggen. De afdeling fruit & groenten bevindt zich op de beste plaats in dat parcours en de afdeling diepvries aan het einde ervan. De verlichting en de aankleding van de winkel werden aangepast en geoptimaliseerd met het oog op een nog aangenamere winkelervaring.

Delhaize draagt zoals steeds duurzaamheid hoog in het vaandel: al de onverkochte producten uit de verse afdelingen worden dagelijks opgehaald door Col Sol vzw: verdeler van voedselpakketten voor kansarmen.

Gerelateerde artikels

Carrefour Express Erpe-Mere

2 min.

Carrefour Express Erpe-Mere

Franchisepartner Frederik Van Landeghem
Carrefour market Gooreind
Carrefour Market Maasmechelen

Actueel

Zeg niet zo maar tomaat tegen een Stoffels tomaat
En daar komt de ecoscore!
Buurtwinkels bezorgd over prijsstijgingen
cover-supermag-okt-2021-hr.jpg

Super
MAG 4

SuperMAG nr. 4
Oktober 2021

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Franchise
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Info & advies

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy