Online supermarkt heeft niet langer fysieke winkel


Heel wat supermarkten proberen een webwinkel op te starten, maar voorlopig is de omzet via het internet nog altijd beperkt. Het verschil tussen Picnic en de andere supermarkten is dat Picnic geen fysieke winkel meer heeft. De boodschappen kunnen tot 's avonds 23 uur besteld worden via de website en worden 's morgens met een elektrisch wagentje geleverd. Het assortiment bestaat uit dagverse producten zoals brood, groenten en vlees tot A-merken en huismerken. Picnic mikt op een lage prijzen positionering. Het bedrijf moet niet investeren in dure winkels. Bij de aankoop van de winkelwaren werkt Picnic samen met aankoopbedrijf Boni, een van de kleine spelers en volgens critici niet opgewassen tegen de aankoopkracht van Albert Heijn. Picnic is een initiatief van vier jonge ondernemers, bij wie een voormalig marketingdirecteur van Albert Heijn en C1000 en Michel Muller, oprichter van Tango, een keten van onbemande tankstations.

Gerelateerde artikels

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt

Actueel

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy