Online koopgedrag in de Nederlandse foodretail


Vier wetenswaardigheden uit dit onderzoek:

  1. De omzet die supermarkten boeken via onlineverkoop is intussen opgelopen tot 5% van totale omzet. Vorig jaar was dit nog 3,2% en in 2014 beperkte dit aandeel zich tot 2%.
  2. Almaar meer supermarktklanten bestellen online en ze doen dit ook vaker: ruim eenmaal in twee weken.
  3. Samen met de groei van het aantal bestellingen, daalt de korf per bestelling: 75 euro in 2014, vandaag om en bij 67 euro.
  4. 70% van de online klanten kiest voor thuisbezorging en dit in de avonduren. De bereidheid om hiervoor te betalen neemt toe: 61% dit jaar versus 58% vorig jaar.

Gerelateerde artikels

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen

Actueel

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy