Nieuw concept Makro speelt in op winkelbeleving en gemak
Het marktaandeel van grootwarenhuizen verschuift al langer richting de kleinere discounts en buurtsupermarkten. In Het Laatste Nieuws verkondigt Makro de nieuwe strategie: feestplanners die klanten op maat en persoonlijk begeleiden bij het voorbereiden van een feestmaaltijd, een aanbod van maaltijdcomponenten en eenvoudige receptjes die op 30 minuten kunnen klaargemaakt worden,... Kortom Makro wil een winkel worden waar klanten inspiratie kunnen opdoen voor een lekkere maaltijd en gezelligheid thuis, zonder daain zelf al te veel tijd te moeten investeren.
Net zoals Makro haar elektro-afdeling heeft uitbesteed aan Media Markt, zoekt ze ook voor de andere non food afdelingen gelijkaardige partners om een shop in de shop concept neer te zetten. Voor Luc Ardies van Buurtsuper.be eens te meer het bewijs dat onze buurtsupermarkten op een natuurlijke wijze perfect kunnen inspelen op de huidige consumenten trends. "Je merkt dat grootschalige winkelketens er alles aan doen om zo dicht mogelijk het aanbod te kunnen creëren van kleinere concepten die klanten om een meer persoonlijke manier kunnen benaderen. Onze buurtsupermarkten moeten zich daar bewust van zijn en hun natuurlijke voordelen nog meer accentueren."