Met deze tips zullen je actiecampagnes op de winkelvloer wel aanslaan
1. Behandel medewerkers als winkelexperts
Neem de mensen op de winkelvloer serieus en betrek ze bij je ideeën. Zij zijn immers de winkelexperts en kunnen het beste inschatten hoe een actiecampagne wordt ontvangen door de klant.
2. Laat leuke ideeën creëren
Ruimte voor eigen creativiteit zorgt voor meer intrinsieke motivatie. Vertrouw daarom op de kwaliteiten en competenties van een ander. De leukste ideeën ontstaan op deze manier.
3. Maak er een spel van
Maak de campagne belangrijk door je experts actief te betrekken bij de actie en geef ze waardering voor hun bijdrage. Zet de top 3 beste actiepresentaties in het zonnetje door deze uit te roepen tot de beste ‘ideeën’. Beloning helpt hierbij.
4. Stel de vraag: ‘Wat vind je ervan?’
Het einde van de campagne is reden om in gesprek te gaan over de ervaringen op de winkelvloer. Hoe werd er door de klant gereageerd op de campagne? Heb je nog tips om de volgende actiecampagnes nog beter te maken? Ga met deze feedback aan de slag en laat zien dat je er iets mee doet. Koppel terug en maak de volgende actiecampagne nog beter.
Deze tips komen uit een blogreeks van adviesbureau Gwynt.
Bron: Retailtrends.nl