Meer details over zomerakkoord: verhoging accijnzen op frisdranken


Na vooral positief nieuws over de verlaging van de vennootschapsbelasting voor KMO’s en de invoering van flexi-jobs voor de detailhandel, komen nu ook de minder gunstige maatregelen voor buurtsupermarkten aan het licht. Gisteren bespraken we al de ‘Mystery Calls’ van de sociale inspectie die ertoe zouden moeten leiden dat werkgevers, bij de aanwerving van medewerkers, niet discrimineren. UNIZO en Buurtsuper.be hekelden eerder al deze heksenjacht en stelden alternatieve en meer constructieve maatregelen voor. Nu blijkt ook dat de federale regering de bestaande accijnzen op frisdranken met 75 miljoen zal verhogen. Uit cijfers van het bureau GfK is gebleken dat, door toedoen van de taks, de waarde van de grensaankopen voor de categorie van niet-alcoholische dranken in 2016 opnieuw met 12% is gestegen en al meer dan 89 miljoen bedraagt. De federatie van waters en frisdranken vreest ook nu voor een zware economische impact als gevolg van de zoveelste fiscale maatregel die de Belgische verkoop van dranken treft.

Gerelateerde artikels

Dit kunnen jouw team én jouw klanten winnen
Maison Perrier: nieuw assortiment bruisende drankjes
Infosessie: harmonisering PC's en nieuwe franchisewet

Actueel

Dit kunnen jouw team én jouw klanten winnen
Maison Perrier: nieuw assortiment bruisende drankjes
Infosessie: harmonisering PC's en nieuwe franchisewet
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy