Marktaandeel buurtsupermarkten stijgt


Het totaal aantal voedingswinkels is onveranderd gebleven. Tot in 2016 sloten jaarlijks tweehonderd winkels de deuren. Die trend heeft zich omgebogen naar een stabiel aantal.

Ook krijgen de kleinere supermarkten meer klanten over de vloer, dit te koste van de grootwarenhuizen en hypermarkten. Het marktaandeel van de discountwinkels groeit ook niet langer.

Volgens Luc Ardies van Buurtsuper.be moeten we de oorzaak bij het gewijzigde koopgedrag van consumenten zoeken. “Mensen kopen niet langer hun hele voorraad eenmaal per week. Ze hebben meerdere koopmomenten, vaak in een vlakbij gelegen supermarkt. Deze supermarkten zijn langer geopend op weekdagen, en ook op zondagen.

Bron: De Standaard

Gerelateerde artikels

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen

Actueel

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy