Marktaandeel Albert Heijn stijgt opnieuw in 2017
Enkele merkwaardige innovaties en acties in 2017 doorgevoerd:
- Een flinke suikerreductie in de schappen van frisdrank en sappen
- De verbeteringen in de eigen merkproducten Met Appie Today - een social zender met programma’s gemaakt voor en door klanten en medewerkers - sloeg Albert Heijn begin 2017 een nieuwe weg in.
- Testen sinds december bij AH to go kassaloos shoppen.
- Klanten reageerden enthousiast op spaaracties met vernieuwende VR/AR technieken
- Tijdens de week van de eenzaamheid organiseerden meer dan 500 winkels een lunch voor buurtgenoten.
- Verschillende winkels legden zich toe op het herkennen en begeleiden van oudere klanten en/of klanten met alzheimer.
Klanttevredenheid meten
Albert Heijn wil in honderden supermarkten de klanttevredenheid realtime in kaart brengen.De meetstations worden de komende maanden in de eerste filialen van Albert Heijn neergezet, waarna ze gaan rouleren. Elke winkel krijgt drie of vier meetpalen, die zijn voorzien van een set van tien verschillende stellingen. Om de date te kunnen analyseren beschikt de startup over een ‘realtime feedbackplayer’. Als blijkt dat er op een vrijdagmiddag bijvoorbeeld te veel dislikes zijn over de wachttijd bij een bepaalde kassa, dan kun je als filiaalmanager het werkrooster aanpassen.