Hollandse verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot gaat nationaal


De uitrol gaat Pieter Pot realiseren met behulp van de fietskoeriers van Cycloon. "We willen op die manier heel Nederland bedienen", aldus Schoemaker. De startup heeft momenteel 250 klanten, maar er staan drieduizend nieuwe klanten op de wachtlijst. Om aan de vraag te kunnen voldoen, werkt Pieter Pot samen met twee sociale werkplaatsen.

Of het concept landelijk zal slagen, is nog even afwachten. De oprichters zelf zien voldoende kansen. Een daarvan is een pilot draaien met een grote partij zoals Unilever, waarbij Unilever de producten levert en Pieter Pot zorgt voor de duurzame verpakking. Eerder liet Pieter Pot weten zesduizend klanten te willen hebben aan het einde van 2020. De verpakkingsvrije supermarkt werd vorig jaar februari opgericht en bezorgt boodschappen in glazen potten bij de klant thuis

Bron: Retailtrends.nl

Gerelateerde artikels

Dit kunnen jouw team én jouw klanten winnen
Maison Perrier: nieuw assortiment bruisende drankjes
Infosessie: harmonisering PC's en nieuwe franchisewet

Actueel

Dit kunnen jouw team én jouw klanten winnen
Maison Perrier: nieuw assortiment bruisende drankjes
Infosessie: harmonisering PC's en nieuwe franchisewet
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy