Al vijftien jaar ontvangt Chris Meersman met veel enthousiasme klanten in haar SPAR Lambrechts-buurtwinkel in Herne. En al die tijd werkt ze samen met Croustico. “Dat verloopt heel vlot. Croustico denkt ook actief mee om nieuwe concepten in onze winkel uit te proberen en de aantrekkelijkheid en omzet van onze SPAR Lambrechts-broodjeshoek te verbeteren.”
“Ik was niet echt thuis in de wereld van bakkerijproducten toen we in 2007 de zaak openden,” vertelt Chris. “Croustico werd aanbevolen vanuit de enseigne, toen nog Huyghebaert.” Ondertussen werkt Chris al heel wat jaren onder het logo van SPAR Lambrechts. In haar broodjeshoek vind je nog steeds een goed uitgekiend broodassortiment met kleine broodjes en viennoiserie van Croustico.
Chris Meersman, SPAR Lambrechts HerneDe bestelling wordt de dag nadien al geleverd. Hierdoor hebben we nauwelijks stockproblemen. En blijft het overzichtelijk werken in de diepvriescel.
Nauwelijks stockproblemen
“De samenwerking met Croustico verloopt heel vlot. Twee keer per week worden we actief opgebeld om de bestelling door te geven. Die wordt de dag nadien al geleverd. Hierdoor hebben we nauwelijks stockproblemen. En blijft het overzichtelijk werken in de diepvriescel, wat het voorbereiden voor de dag nadien vergemakkelijkt. De laatste tijd zijn er af en toe wel wat producten niet beschikbaar, maar dat merken we eigenlijk bij alle leveranciers”, vertelt Chris.
In 2020 onderging de SPAR Express van Chris een stevige remodeling. Ze investeerde toen ook in een nieuwe en grotere bakoven. “Croustico adviseerde welk oventype het best bij onze zaak past. De oven die we uiteindelijk gekozen hebben, bespaart ons veel tijd.”
Zou ze Croustico dan aan andere winkeluitbaters aanraden? “Absoluut! Het is gewoon een erg vlotte samenwerking. Alles loopt gesmeerd! We kunnen ook online bestellen, maar omdat we opgebeld worden, hebben we ook twee keer per week rechtstreeks contact. Dat geeft ons de kans om vragen te stellen. Hierdoor kunnen zowel Croustico als wijzelf snel schakelen en eventuele problemen meteen oplossen.”
Christine Poncelet, CrousticoNieuwe producten en recepten worden door ons altijd ter plaatse voorgesteld, zodat ze vers bereid door het hele team geproefd kunnen worden.”
Meedenkers
“Croustico denkt ook altijd actief mee om nieuwe concepten in onze winkel uit te proberen, om de aantrekkelijkheid en omzet van onze broodjesbar te verbeteren. Oh, en het spaarsysteem van Croustico voor een gratis stokbrood is bij onze klanten ook heel populair”, besluit Chris.
Christine Poncelet van Croustico is de vaste contactpersoon van Chris. “Chris is, net zoals de meeste van onze klanten, altijd zélf aanwezig in de winkel om een persoonlijke service te verzorgen. De broodafdeling staat daarbij centraal en moet dus ook perfect georganiseerd en verzorgd worden. Ze is ook altijd heel goed op de hoogte van aangeboden promoties en staat open om nieuwigheden in de winkel te lanceren.”
Chris wil haar broodjesconcept graag nog verder ontwikkelen. Daarom zal ze samen met Christine het assortiment evalueren, zodat Croustico nieuwe suggesties kan aanbieden en de ingrediënten verder verfijnen. “Daarbij zal Croustico haar ook ondersteunen met een gloed-nieuw warmhoudmeubel, de meubels aankleden met etiketten en communicatiemateriaal, een promotieplan, enzovoort. Nieuwe producten en recepten worden door ons altijd ook ter plaatse voorgesteld, zodat ze vers bereid door het hele team geproefd kunnen worden.”