Experience Economy in de nabije toekomst


In de toekomst zullen retailers hun klanten niet langer laten betalen voor producten, maar voor diensten. Dit stelt Joe Pine. Die switch ziet hij zo: "Vandaag creëren retailers toegevoegde waarde voor hun concept door een bezoek aan hun winkel zo aangenaam mogelijk te maken. In de toekomst moet 'leuk' 'evolueren naar 'onvergetelijk' en zullen klanten niet meer in de eerste plaats bij u komen voor de producten, maar omdat het er zo 'amazing' is." Dit betekent volgens Pine dat klanten niet langer zullen betalen voor de producten, maar voor de tijd die ze bij u spenderen. Hij wijst op de Britse koffieketen Ziferblat, waar klanten nu al per minuut betalen en daarvoor onbeperkt kunnen koffiedrinken en gebruik maken vanwifi.

Gerelateerde artikels

Infosessie: harmonisering PC's en nieuwe franchisewet
Diversiteit in de rekken én in de kantine
Delhaize Belsele

Winkelopening

Delhaize Belsele

2 min.

Actueel

Infosessie: harmonisering PC's en nieuwe franchisewet
Diversiteit in de rekken én in de kantine
Delhaize Belsele

Winkelopening

Delhaize Belsele

2 min.
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy