'Elke supermarkt concurreert in 2065 op ervaring'


In de visie van Lee zijn geen winkelwagens of mandjes nodig. Alles wat de consument koopt, krijgt hij bij de uitgang mee bij een balie waar automatisch zijn orders zijn verwerkt. De klant houdt in de supermarkt dus zijn handen vrij om op grote interactieve beeldschermen – die de schappen vervangen – uitgebreid de levensgeschiedenis van de biologische kip of lokale wijngaard te bekijken.

In een wereld waar je alles vanuit je luie stoel kunt kopen, moet het volgens Lee de moeite waard zijn om ergens heen te gaan. Daarbij doelt hij bijvoorbeeld op mensen ontmoeten, dingen maken of ontdekken. “Elke supermarkt in 2065 concurreert op ervaring”, voorziet Lee.

Het digitale aspect is volgens hem volledig in de supermarkt van de toekomst geïntegreerd. “Online bestellen, bezorging, click & collect of in de winkel shoppen – ik denk niet dat er één model overheerst. Digitaal zit in alles. Het is simpelweg de cost-of-business.”

Luc Ardies van Buurtsuper.be reageert op dit artikel in RetailTrends.nl: “Buurtsupermarkten hebben een voorsprong omwille van hun authenticiteit en lokale verankering.”

Bron: RetailTrends.nl

Gerelateerde artikels

Netwerkavond speciaalzaken bij Duroc d'Olives
“We staan voor een copernicaanse revolutie”
Stap voor stap naar meer plantaardige voeding met halfhalf

Actueel

Netwerkavond speciaalzaken bij Duroc d'Olives
“We staan voor een copernicaanse revolutie”
Stap voor stap naar meer plantaardige voeding met halfhalf
cover-van-supermag-feb2024-hr.jpg

Super
MAG 1

SuperMAG nr. 1
Februari 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy