Duurzamere levensmiddelen met keurmerk winnen terrein


De groei is fors hoger dan de totale omzetgroei van supermarkten, die vier procent bedroeg. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau IRI.

In de eerste helft van 2018 was de verkoop van duurzamere producten met een keurmerk nog goed voor twee miljard euro. Met een groei van vijfhonderd miljoen wordt inmiddels in de supermarkt van elke vijf euro er één besteed aan dergelijke levensmiddelen. 

Het Beter Leven keurmerk is met afstand het grootste keurmerk in de supermarkt. De omzet uit producten met dit logo, met name eieren en vleeswaren, groeide met 32 procent en bedraagt momenteel 1,1 miljard euro.

Bron: retailtrends.nl

 

Gerelateerde artikels

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen

Actueel

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy