Digitale koploper bij Carrefour

2 min.

SuperMAG
Verhalen

Franchisenemer Hervé van Hövell tot Westerflier is fan van de Critizr- en Too Good to go-app. Hij levert aan huis via ShipTo, communiceert actief via Facebook en zijn twee Carrefour Express-winkels in Hasselt waren bij de eerste om het nieuwe kassasysteem van Carrefour te installeren. Een update van deze digitale koploper bij Carrefour.

Via ShipTo kunnen Carrefour-klanten hun boodschappen online bestellen en in een van de Express-winkels van Hervé ophalen. Ze moeten minstens voor 50 euro bestellen, maar volgens Hervé liggen de bestellingen gemiddeld rond de 100 euro. “We zijn er nog maar net mee gestart. Ik zou naar een tiental bestellingen per week willen gaan. Op jaarbasis gaat dit niet hét grote verschil maken in omzet. Maar we doen dit als extra service.” 

Hervé was ook van de eersten om het nieuwe kassasysteem van Carrefour te installeren. “De software is volledig vernieuwd en het scherm werkt intuïtiever. Veel makkelijker om aan nieuwe werknemers aan te leren. Ook de backoffice werkt goed. Alle boekhoudkundige rapporten worden dagelijks via e-mail verstuurd. Ik kan het nieuwe kassasysteem dan ook echt aanraden. Het geeft de medewerkers meer comfort en dan spring ik graag als eerste mee op de kar!” 

Critizr, Too Good To Go en Facebook

Klanten kunnen ook rechtstreeks feedback geven via de Critizr-app. “Gewoon de QR-code scannen aan de kassa en je score of opmerking doorgeven”, legt Hervé uit. Die directe feedback vindt hij heel waardevol. “Ik krijg een melding op mijn smartphone en kan meteen reageren. Als er een klacht is, volg ik die altijd op. Positieve reacties geef ik door aan het team. Ook de Google reviews zijn gelinkt aan het systeem.” 

Niet-verkochte goederen worden aangeboden via Too Good To Go. “Zo sparen we honderden maaltijden per jaar uit. Wat overblijft schenk ik aan de voedselbank. Hier wordt bijna niets weggegooid.” De Too Good To Go-pakketjes zijn gemiddeld dertien euro waard maar de klant betaalt er 3,99 euro voor. “Akkoord, je verliest veel marge maar je verdient er meer mee dan het weg te gooien. Ik schat dat we op jaarbasis zo toch een 1.500 à 2.000 euro recupereren.”

Hervé is ook actief op Facebook. “We doen vooral aan storytelling met berichtjes over het team, kerstfilmpjes, degustaties, … Facebook helpt bij klantenbinding. Onlangs nam ik zelfs iemand in dienst die op Facebook had gezien dat we een leuk team hebben. Je kan er gewoon niet meer zonder.”

Gerelateerde artikels

Diversiteit in de rekken én in de kantine
Sleutel mee aan de workforce managementtool van BookU
Carrefour Market Ekeren springt mee op de kar van e-commerce

Actueel

Infosessie: harmonisering PC's en nieuwe franchisewet
Diversiteit in de rekken én in de kantine
Delhaize Belsele

Winkelopening

Delhaize Belsele

2 min.
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy