Delhaize levert van 7 u ’s morgens tot 21 u ’s avonds


Op die manier komt Delhaize tegemoet aan de vraag van klanten om hun boodschappen te laten leveren voor ze naar hun werk vertrekken of nadat ze thuis zijn na hun werk. Om deze bredere service mogelijk te maken opent Delhaize hiervoor kleinere lokale distributiecentra. De eerste zal opengaan in Drogenbos bij Brussel.

“Ik vind homedelivery de ideale oplossing voor mijn druk leven, maar helaas ben ik overdag niet thuis maar op mijn werk”. Een veel gehoorde vaststelling die strookt met de realiteit van het merendeel van de klanten. En daar gaat Delhaize iets aan doen. Vanaf 16 april kunnen klanten in de regio Brussel hun boodschappen thuis laten bezorgen van 7 u ’s morgens tot 21 u ’s avonds. De service wordt vanaf mei uitgebreid naar regio Antwerpen en Mechelen. Op die manier toont Delhaize dat ze “mee is met ‘t leven” en tegemoet komt aan een duidelijke vraag van haar klanten : boodschappen vroeger ’s morgens en later ’s avonds aan huis leveren. Want het is net op die momenten dat de klanten thuis zijn om de boodschappen in ontvangst te nemen.

Locale “hubs”

Alle e-commerce bestellingen worden vandaag in het distributiecentrum in Puurs (tussen Brussel en Antwerpen) voorbereid. Dat zal zo blijven. Maar om de ruime leveringsuren ’s morgens en ’s avonds mogelijk te maken, opent Delhaize lokale kleine herverdeelcentra of “hubs”. Een eerste hub zal in Brussel geopend worden (Drogenbos): alle leveringen uit de regio worden er ’s morgens voor de files geleverd en worden daarna via kleine bestelwagens naar de klanten gebracht. Zowel vanuit efficiëntie als vanuit duurzaamheid is dit een stap vooruit. Er zullen zo minder en kortere ritten met de bestelwagens nodig zijn. Op korte termijn zijn er extra hubs in België voorzien. De eerste hub in Brussel zal een 30-tal arbeidsplaatsen creëren.

E-commerce groeit bij Delhaize

Het is niet toevallig dat Delhaize inzet op ruimere leveringsuren. E-commerce zit in de lift en elke week ontdekken nieuwe klanten het voordeel van e-commerce. De drempelvrees is intussen duidelijk overwonnen. Dat merkt Delhaize ook bij het type van klanten: zowel pendelaars, gezinnen met jonge kinderen als gepensioneerden maken meer en meer gebruik van deze diensten. Op dit moment kunnen klanten van Delhaize kiezen tussen de optie ophalen in de winkel (“collect” punt) en thuislevering (“homedelivery” service). 60 % van de klanten verkiest de eerste optie, 40 % van de klanten de optie om de bestelling thuis te laten leveren. Vooral de laatste optie kent de grootste groei. Vandaar dat Delhaize hier extra inspanningen levert om een nog betere en ruimere service te bieden aan haar klanten.

Gerelateerde artikels

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen

Actueel

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy