Daarom kozen zij voor Carrefour

2 min.

Franchise
SuperMAG
Verhalen

De afgelopen maanden is er veel gezegd en geschreven over franchise. In ons magazine gaven we graag het woord aan de franchisenemers zelf. Elke franchisegroep vond een enthousiaste ondernemer die vertelt waarom hij of zij koos voor een bepaalde franchise. Voor Carrefour zijn dat Tibeau Van Ael en Maedeh Khatibi. 

De blijvende ondersteuning van Carrefour

Carrefour schuift heel graag Tibeau Van Ael en Maedeh Khatibi naar voor. Dit jonge koppel (26 en 27 jaar) opende op 16 oktober een Carrefour Express in Blankenberge. “Wat Carrefour voor ons echt bijzonder maakt, is de blijvende ondersteuning. Ze laten je na de opening niet aan je lot over, maar blijven investeren in je succes. Het voelt als een huwelijk waarin je elkaar in goede en slechte tijden steunt”, vertelt Tibeau.  

“Vier jaar geleden begon ons ondernemersverhaal. Klein maar ambitieus”, vertelt Tibeau. “Met slechts 30 euro startkapitaal begonnen we als student-ondernemers een eigen zaak waar we pokébowls verkochten. Het begon als een bescheiden idee, maar groeide snel uit tot een succesvol bedrijf. Een paar jaar later was het tijd voor een nieuw avontuur. Tijdens een wandeling in Blankenberge zagen we een banner op een leegstaand pand. Carrefour zocht franchisepartners. Zo is ons verhaal begonnen.” 

“De keuze voor Carrefour was logisch. Het is een sterk merk dat bekendstaat om zijn uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en breed assortiment, van A-merken tot budgetvriendelijke producten. Vooral de focus op biologische producten sprak ons aan, omdat steeds meer mensen bewuster kiezen voor duurzaamheid en gezondheid”, vervolgt hij.  

De begeleiding tijdens en na de opstart was volgens het jonge koppel uitzonderlijk. “We volgden een vijfweekse training waarin praktijk en theorie elkaar afwisselden. We draaiden mee in andere Carrefour Express-winkels, kregen uitgebreide theorielessen over de organisatie en ontmoetten de verschillende diensten binnen Carrefour. Zelfs nu, weken na de opening, komen de coaches regelmatig langs om ons te ondersteunen met advies en tips. De communicatie verloopt bovendien erg vlot via onze regionale directeur en andere contactpersonen bij Carrefour. Dat zorgt voor een efficiënte samenwerking.” 

Die blijvende ondersteuning vindt Tibeau dan ook de sterkste troef van de franchisepartner. “Ze laten je niet aan je lot over, maar blijven investeren in je succes. Daarnaast biedt Carrefour ons de ruimte om nieuwe ideeën uit te testen in de winkel. Dat motiveert ons om steeds beter te worden.” 

Gerelateerde artikels

90 jaar koffiebranden

Grootmoeders Koffie

90 jaar koffiebranden

2 min.
Eerste SuperMAG van 2025
Buurtsuper Podcast 'HR in de retail'

Actueel

Patrick en Nancy vinden de liefde voor elkaar – en voor de winkel – in Delhaize Blankenberge
Eigen stoef

Column Luc Ardies

Eigen stoef

2 min.
Carrefour wil eigen winkels openen op zondag
cover-van-supermag-feb25-hr.jpg

Super
MAG 1

SuperMAG nr. 1
Februari 2025

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy