Carrefour en Makro investeren in klantvriendelijkheid


Vakmanschap
Veel supermarkten hebben een indrukwekkend wijn- en bierassortiment, maar wie kan daarover uitleg en advies geven? Een vraag die veel supermarktklanten zich stilzwijgend stellen om dan toch maar onverrichterzake huiswaarts te keren, met een biertje of wijntje dat ze kennen en waarvan ze weten dat het ‘een beetje overal bij past’. Als het van Carrefour en Makro afhangt, behoort die situatie binnenkort tot het verleden, want binnen afzienbare tijd zijn hun personeelsleden de onderlegde ambassadeurs van vakmanschap en productkennis. Dat vakmanschap zal in de nabije toekomst ook worden ingezet als meerwaarde in het klantencontact. Helemaal nieuw is die visie niet want bijvoorbeeld Carrefour implementeerde ze eind 2015 al in haar nieuwe Hypermarkt in Bergen: bakkers, pizzamakers, bierbrouwers en andere ambachtslui die hun producten in de winkel zelf maken, voor de ogen van de klanten en met kennis van zaken.

Klantvriendelijkheid
“Consumenten zoeken en bepalen het verschil tussen supermarken op basis van het menselijk contact. Al is het maar voor de glimlach van het kassapersoneel (Le sourire de la vendeuse)”, zegt Baptiste van Outryve. En dus niet (of niet langer) op basis van minieme prijsverschillen, zoals jarenlang werd gedacht. Die basisbehoefte (aangenaam menselijk contact) kan vandaag worden gecombineerd met technologie, waarbij klanten bijvoorbeeld tijdens het winkelen hun boodschappen ingeven op led-schermen, die dan worden verzameld en klaargezet door het winkelpersoneel en desgewenst ook worden ingeladen in de auto van de klant. Mensen maken het verschil, meer dan ooit.

Gerelateerde artikels

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen

Actueel

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy