Carrefour België en Medi-Market Group sluiten partnership


Carrefour België is overtuigd van de complementariteit van beide enseignes. De verkoopopruimte van Medi-Market zal gescheiden zijn van de Hypermarkt Carrefour dankzij het shop-in-shop concept. Het parafarmacieconcept wordt uitgebreid naar verschillende Hypermarkten Carrefour waar de vraag naar dit soort producten groot is en waar er voldoende ruimte is.

Over Medi-Market
De Belgische Medi-Market Group, opgericht door Yvan Verougstraete, is zowel actief in de farmaceutische als in de parafarmaceutische sector (met bijna 9.000 referenties op het gebied van dermacosmetica, huid- en haarverzorging, aangepaste voeding, natuurlijke geneesmiddelen, kinderverzorging en bandagisterie). Medi-Market Group heeft momenteel 30 parafarmacieën, 16 apotheken en 3 schoonheidsinstituten. Dat laatste is nieuw voor de Groep, die er een revolutie mee wil ontketenen in de wereld van de schoonheidsverzorging door de beste technologieën en de knowhow van zijn teams op het gebied van afslanken, anti-aging en permanente ontharing voor iedereen toegankelijk te maken.

In 2019 wil Medi-Market Group meer dan 15 verkooppunten openen en tegelijkertijd zijn digitale ontwikkeling versnellen. Terwijl het Belgische distributielandschap een moeilijke periode doormaakt, is Medi-Market Group er met zijn succesvolle commerciële strategie in geslaagd de markt te transformeren met een beleid van ‘lage’ prijzen, een zeer groot productassortiment en kwaliteitsadvies/advies op maat. De Groep kan dagelijks op bijna 12.000 klanten rekenen, goed voor een totale omzet van meer dan 80 miljoen euro in 2018. Ondanks de zware investeringen en de opstartende winkels, zette de Groep voor het tweede jaar een positief resultaat neer. Het bedrijf heeft op dit moment bijna 400 mensen in dienst.

Voortbouwend op zijn succes op de Belgische markt heeft Medi-Market Group onlangs zijn eerste internationale stappen gezet met de overname van de parafarmacieketen Parashop Italia. In de komende maanden wordt ook de pan-Europese expansie in Frankrijk voortgezet.

Gerelateerde artikels

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen

Actueel

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy