De zomervakantie loopt op zijn laatste benen. Dat wil zeggen dat Buurtsuper.be nu volop bezig is met de laatste voorbereidingen voor het Weekend van de klant, dat zal doorgaan op 5 en 6 oktober. Wij gingen langs bij Marjolein de Jong, socialmediamanager van Buurtsuper.be én verantwoordelijke voor de Superbuurt-campagne.
Wat houdt Superbuurt precies in?
Marjolein De Jong: “Superbuurt is de b2c-campagne van Buurtsuper.be. Het hele jaar door zetten we met Superbuurt de troeven van de zelfstandige buurtsuper en speciaalzaak in de kijker: milieubewust, lekker van bij ons, gezellig dichtbij, supervriendelijk en lokaal betrokken. We doen dit door middel van vrolijke en herkenbare socialmediaposts, met als hoogtepunt het Weekend van de klant in oktober.”
Vrolijk kan je de campagne zeker noemen!
Marjolein: “Ja, dat klopt. We hebben Superbuurt vorig jaar een volledige rebranding gegeven. De campagne is kleurrijk en positief, met een subtiele verwijzing naar onze herkenbare Buurtsuper.be-stijl. Ronde vormen, het zachte kleurenpallet en de mascottes zorgen voor een mooi geheel. En als je goed kijkt, herken je het Buurtsuper-logo in het brilletje van onze mascottes.”
Je noemde het Weekend van de klant het hoogtepunt van de Superbuurt-campagne. Kan je daar wat meer over vertellen?
Marjolein: “Het Weekend van de klant is het startschot voor een actie waarbij de deelnemende buurtsupers strijden voor de titel ‘Buurtsuper van het jaar’. Wij zorgen voor een attentie – dit jaar de heerlijke Tony’s Chocolonely melk-zeezout-karamel chocoladereep – volledig in Superbuurt-stijl."
"Tijdens het Weekend van de klant verwennen deelnemende buurtsupers hun klanten met de attentie. Zo roepen ze meteen op om op hen te stemmen. Klanten kunnen daarbij ook een persoonlijk bedankje achterlaten voor hun buurtsuper via superbuurt.be. Dat leidt vaak tot prachtige reacties.”
Superbuurt is de b2c-campagne van Buurtsuper.be. Het hele jaar door zetten we met Superbuurt de troeven van de zelfstandige buurtsuper en speciaalzaak in de kijker.
Met die complimenten steken de klanten echt een hart onder de riem van onze buurtsupers, niet?
Marjolein: “Inderdaad! Onze buurtsupers ontvangen door deze actie veel welverdiende complimentjes. Dat doet goed! Bovendien krijgen de winnaars – de nieuwe Buurtsupers van het jaar – een vipfeest en de nodige aandacht op onze socialmediakanalen. Niet te vergeten: ook de klanten kunnen heel wat toffe dingen winnen. Dit jaar staan de prijzen in het teken van Tony Chocolonely, met als hoofdprijs een droomweekend naar Amsterdam.”
En de voorbereidingen lopen volop?
Marjolein: “Ja! De Tony Chocolonely-attenties - in een Superbuurt-jasje - worden eerstdaags bij de deelnemers geleverd. De Superbuurt-website staat ook bijna klaar. De store locator wordt nog afgewerkt en de stemmingsflow aangemaakt. Deelnemers kunnen de kant-en-klare socialmediapakketten nu al downloaden via de site (zie artikel hieronder). We willen met onze attentie en al het mooie promomateriaal de buurtsupers echt ontzorgen.”
Is er nog iets wat je wil vertellen aan de deelnemers?
Marjolein: “We zetten ook in op een uitgebreide mediacampagne. We zullen met onze Superbuurt-campagne niet enkel zichtbaar zijn op sociale media maar ook in de kranten én op radio 2. Het zal moeilijk worden om ons te missen!”
Facebook & Instagram
Tip: Volg Superbuurt en deel de leuke content!
Superbuurt is actief op social media via Facebook, Instagram en YouTube.
Marjolein deelt regelmatig leuke content rond een van de troeven: milieubewust, lekker van bij ons, gezellig dichtbij, supervriendelijk en lokaal betrokken.
Volg Superbuurt via alle kanalen en deel regelmatig content op jouw eigen socials. Dat zijn hapklare posts die ook jouw buurtsuper op een leuke manier in de kijker zetten.
Deel je zelf iets rond de vijf troeven? Tag Superbuurt dan en gebruik #superbuurt.