Bestedingen aan bio verdubbeld in 8 jaar


Uit cijfers van Vlam blijkt dat de bestedingen aan bioproducten in 8 jaar zijn verdubbeld. In 2016 besteedden de Belgische gezinnen 586 miljoen euro aan biologische producten. 93% van de consumenten koopt weleens bioproducten.

Vooral alleenstaanden blijken gewonnen voor bioproducten: 4 tot 6% van hen koopt bio. Gezinnen met kinderen met een beperkt inkomen besteden het minst aan bioproducten (1%). In absolute cijfers zijn welgestelde gezinnen met kinderen en welgestelde gepensioneerden de belangrijkste groep biokopers. Samen zijn zij verantwoordelijk voor de helft van de biobestedingen, terwijl ze 39% van de bevolking uitmaken. Op lange termijn wordt in die groep ook de meeste groei verwacht.

Intussen wordt veel onderzoek verricht naar methoden en middelen om de biologische teelt te optimaliseren en dat resulteert in lagere prijzen. Toch zijn biologische versproducten gemiddeld nog steeds een derde duurder dan andere producten.

 

Gerelateerde artikels

Dit kunnen jouw team én jouw klanten winnen
Maison Perrier: nieuw assortiment bruisende drankjes
Infosessie: harmonisering PC's en nieuwe franchisewet

Actueel

Dit kunnen jouw team én jouw klanten winnen
Maison Perrier: nieuw assortiment bruisende drankjes
Infosessie: harmonisering PC's en nieuwe franchisewet
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy