Belgische voedingsbedrijven verkopen minder


De vorige krimp dateert van 2009, tijdens de crisis volgens Fevia, de vereniging van de voedingsindustrie. Aan innovatie en fabrieksuitbreidingen werd 6,7% minder besteed dan het jaar voordien. Het aantal jobs steeg wel met 2,2%, tot 92.743. Volgens Fevia zijn de tegenvallende cijfers te wijten aan het feit dat Belgen minder uitgeven aan voeding. Of we gaan naar een buurland voor onze aankopen: daar gaven we vorig jaar 4,6% meer uit. Voeding is bij ons 10 tot 15% duurder dan in de ons omringende landen. Dat komt door de lasagne aan taksen die de regeringen hebben ingevoerd", klinkt het.

Gerelateerde artikels

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen

Actueel

Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
Week van Hoogstraten

4 tem 12 mei 2024

Week van Hoogstraten

3 min.
1 op 7 Nederlanders rijdt tenminste half uur om voor goedkopere boodschappen
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy