Belgische e-commerce stijgt met 8%


Nieuws
Nieuwsbrief

Het aantal aankopen nam zelfs met 18% toe tot 27,1 miljoen euro. Twee derde van de online bestellingen zijn diensten, maar ook bij de fysieke goederen stijgt het online aandeel. 10% van de uitgaven voor producten verloopt via het internet, met vooral dan schoonheids- en verzorgingsproducten.

Online shoppen met de smartphone stijgt het snelste: één aankoop op zeven gebeurt nu via de smartphone. Het populairst blijft de laptop, die goed is voor meer dan de helft van de online bestedingen. 52% van de afrekeningen gebeurt via Bancontact. 90% van de shoppers zijn zeer tevreden over hun online winkelervaring. Vooral de lage prijs, de tijdswinst en het gemak van thuis te kunnen bestellen stemt hun gelukkig. De verzendkosten vinden ze minder aangenaam.

Gerelateerde artikels

De Standaard: "Langere quarantaine voedt vrees voor personeelstekorten"
Jumbo in laatste rechte lijn voor overname Hema
"Kleinere winkelbubbels helpen niet, integendeel"

Actueel

Delhaize start maaltijdenleveringsdienst
De Standaard: "Langere quarantaine voedt vrees voor personeelstekorten"
Jumbo in laatste rechte lijn voor overname Hema
cover-supermag-oktober2020-hr.png

Super
MAG 4

SuperMAG nr. 4
Oktober 2020

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Franchise
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Info & advies

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy