Belgische e-commerce stijgt met 8%


Het aantal aankopen nam zelfs met 18% toe tot 27,1 miljoen euro. Twee derde van de online bestellingen zijn diensten, maar ook bij de fysieke goederen stijgt het online aandeel. 10% van de uitgaven voor producten verloopt via het internet, met vooral dan schoonheids- en verzorgingsproducten.

Online shoppen met de smartphone stijgt het snelste: één aankoop op zeven gebeurt nu via de smartphone. Het populairst blijft de laptop, die goed is voor meer dan de helft van de online bestedingen. 52% van de afrekeningen gebeurt via Bancontact. 90% van de shoppers zijn zeer tevreden over hun online winkelervaring. Vooral de lage prijs, de tijdswinst en het gemak van thuis te kunnen bestellen stemt hun gelukkig. De verzendkosten vinden ze minder aangenaam.

Gerelateerde artikels

Digitalisering & impact op de winkelmedewerker (5)
Ontslagbrief moet dag eerder op de post
Kempense nuchterheid en en Nederlandse precisie

Actueel

Digitalisering & impact op de winkelmedewerker (5)
Ontslagbrief moet dag eerder op de post
Kempense nuchterheid en en Nederlandse precisie
cover-supermag-juni-2022-hr-zonder-paskruisen.jpg

Super
MAG 3

SuperMAG nr. 3
Juni 2022

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy