505 banen op de tocht bij Makro en Metro
Verrassend in het kader van de herstructuring is dat er geen winkels zullen worden gesloten, wel in tegendeel, tenminste toch voor Metro.
Over de herprofilering maakte de groep gisteren al het volgende bekend:
• Makro. Die keten zou zich vooral richten op twee types klanten: particulieren en professionele klanten in bouw/renovatie en tuinaanleg, voeding en feestmateriaal. Samen met die specialisatie zouden ook de winkels van Makro aantrekkelijker moeten gemaakt worden voor de klanten.
• Metro zou dan weer sterker de focus leggen op professionelen voor horeca en voeding. Ook daar worden de winkels aangepast en zouden er zelfs nieuwe winkels geopend worden.
In ons land zijn er 6 winkels van Makro en 9 van Metro Cash & Carry. In totaal stellen Makro en Metro in België 3.000 mensen tewerk. Beide formules maken deel uit van de Duitse Metro Group. Die is actief in de meeste Europese landen én in Turkije, Rusland, China, Japan, India en Pakistan.