Welverdiend hart onder de riem voor 'Superteams'

3 min.

Superbuurt
Buurtsuper v/h jaar

Buurtsuper.be zette woensdagavond 19 juni de zeven teams in de kijker die de meeste bedankjes kregen tijdens de Superbuurt-campagne. Ook de drie nieuwe Groente- en fruitambassadeurs werden uitgenodigd op het VIP-feest. 

Gisteren maakte Graydon bekend dat steeds meer detailhandelaars er de brui aan geven omwille van de fiscale druk en administratieve rompslomp. Daarnaast moeten zelfstandige supermarkten en speciaalzaken met hun servicemodel in stijgende mate opboksen tegen prijsgerichte discounts en e-commerce. Hun winkelconcept moet de consument verleiden om zijn boodschappen niet online te bestellen en thuis beleverd te krijgen, maar om toch nog de meerwaarde in te zien van een fysiek bezoek aan de winkel. 

Winkelmedewerkers spelen hierbij een cruciale rol. Luc Ardies: “Een sterke beleving aanbieden wordt vaak afgedaan als dé toverformule en hét antwoord op de groeiende e-commerce. Dat containerbegrip moet - afhankelijk van de situatie - telkens anders worden ingevuld. Wat vaststaat is dat gemotiveerde en klantvriendelijke medewerkers een essentieel onderdeel zijn van die winkelbelevenis.” 

Samen bouwen aan een Superbuurt!

Deze week raakte ook nog bekend dat winkelpersoneel steeds vaker geconfronteerd wordt met agressieve klanten. Buurtsuper.be organiseert jaarlijks een imagocampagne om de troeven van de zelfstandige ondernemers in een zeer concurrentiële sector te benadrukken. De campagne heeft mede tot doel om de relatie tussen medewerkers en klanten in een positief daglicht te stellen.

De organisatie heeft daarom een speciale website ontwikkeld (www.superbuurt.be) waarop klanten dit najaar een bedankje of vriendelijk woord kunnen achterlaten voor hun favoriete winkelteam. 

Ook vorig jaar liep die campagne. Buurtsuper.be zette woensdagavond de zeven teams in de kijker die toen de meeste bedankjes kregen. Ook de drie nieuwe Groente- en fruitambassadeurs werden uitgenodigd op het VIP-feest.

“Op ons feest staan de winkelteams centraal. We roepen ze op het podium, ze krijgen een mooie groepsfoto en genieten daarna van een lekkere barbecue en gezellig feest. Het is telkens een echt hart onder de riem voor die teams die zich dag in dag uit inzetten voor hun buurtsuper of speciaalzaak”, aldus Luc Ardies. 

Check via de artikels hieronder het uitgebreid fotoverslag van het VIP-feest en meer info over de Groente- en fruitambassadeurs 2024 en de Buurtsupers van het jaar 2023

VIP-feest voor de winnaars!
Groente- en fruitambassadeurs 2024
Buurtsupers van het jaar 2023

Gerelateerde artikels

Rita, het zonnetje bij Spar Lambrechts
De altijd enthousiaste Yevheniia, met Oekraïense roots, bij Albert Heijn
Superbuurt-campagne met Soe Nsuki

Actueel

Boek je (gratis) opleiding Etikettering
Voedingsetikettering in winkels ‘ontoereikend’ volgens FAVV
1 op 3 Belgische werknemers ‘strategisch incompetent’
cover-supermag-okt-2024-hr.jpg

Super
MAG 4

SuperMAG nr. 4
Oktober 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy