Week van het Witloof

3 min.

Trots op die van ons

Witloof, een op en top Belgische groente, is een veelzijdig product in de keuken en daar wil VLAM de aandacht op vestigen met de Week van het Witloof, die voor de derde keer plaatsvindt van 1 tot 7 februari. Met eigentijdse recepten worden het gemak en de talloze mogelijkheden van het witte goud gedemonstreerd en wordt de Vlaming aangespoord om voor witloof te (blijven) kiezen.

Witloof is met recht en rede een van de toppertjes in onze Vlaamse groentemand. Toch wordt deze groente wel eens vergeten in het weekmenu of het boodschappenmandje. Vandaar dat VLAM, met de slogan Show some loof consumenten de hele maand februari wil overtuigen om te kiezen voor Belgisch witloof. De campagne start met de Week van het Witloof van 1 tot 7 februari.

Niet alleen staat witloof garant voor variatie op je bord, het is ook nog eens een supergemakkelijke groente. Jong en oud, keukenleek en hobbykok, iedereen kan er weg mee. Een surplus is dat je met witloof nauwelijks afval hebt; er gaat bijna niets verloren als je voor witloof kiest, weg met voedselverspilling dus.

Receptinspiratie met witloof en productinfo vind je op het kookplatform van VLAM www.lekkervanbijons.be. Er staan meer dan 500 recepten met witloof op om te ontdekken! Jaarlijks worden nieuwe recepten toegevoegd zodat je altijd weer iets nieuws kan uitproberen met witloof.

VLAM heeft heel wat samenwerkingen om de Week van het Witloof een brede uitstraling te geven. Naast influencers die hun eigen inspiratie delen met hun volgers, zetten tal van partners witloof de hele maand februari in de kijker. Denk maar aan groentegroothandels, veilingen, gemeentes, Toerisme Vlaams-Brabant, foodservicebedrijven en mediapartners. Daarnaast worden drukbezochte video- en socialemediakanalen ingezet om witloof te promoten.

Tip: Profiteer mee en zet tijdens de Week van het Witloof van 1-7 februari deze lekkere ook in jouw zaak in de kijker! 

Gerelateerde artikels

De juiste reflex

Lekker van bij ons

De juiste reflex

2 min.
Lekker van bij ons Connect

De weg naar culinaire verbinding met lokaal lekkers

Lekker van bij ons Connect

2 min.
Belgische bloemkool

Actueel

"Wij bieden cash aan daar waar het nog gebruikt wordt"
Belgen zamelen meer dan 3.900 ton lege batterijen in
Surf mee op de grote Superbuurt-mediacampagne
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy