De oproep voor een gezondere voeding met meer respect voor het milieu, en die toegankelijk is voor iedereen, wordt steeds luider. Carrefour wil haar bijdrage leveren aan deze 'voedseltransitie' en organiseert de Week van de Voedseltransitie. Van 14 tot 26 oktober zullen 22 producten van nationale merken die bijdrage aan de voedseltransitie in de kijker worden gesteld in in de folder en de rekken van Carrefour.
Al 26 leveranciers hebben zich bij het project aangesloten. Na selectie door een Carrefour-jury, kunnen ze hun innovaties laten testen op zes markten (waaronder Carrefour België) en deelnemen aan een task force rond een bepaalde thematiek (bijvoorbeeld biodiversiteit, traceerbaarheid, enz.). Daarnaast wordt jaarlijks een rapport gemaakt over de geboekte vooruitgang op basis van 15 indicatoren van het Pact: aantal ton CO2 bespaard, verpakking, percentage producten met Nutriscore, etc.
Om dit initiatief bij de consument te promoten, organiseert Carrefour tussen 14 en 26 oktober de Week van de voedseltransitie met als slogan “Samen voor morgen”. Dit initiatief wordt georganiseerd in zes anden: België, Frankrijk, Italië, Polen, Roemenië en Spanje. 22 producten van nationale merkleveranciers worden onder de aandacht gebracht omdat ze bijdragen aan de voedseltransitie. Dat wil zeggen: producten met minder verpakking, gezonder, transparanter, duurzamer en vooral toegankelijk voor iedereen. Deze 22 producten worden tegen een voorkeurstarief verkocht en stellen klanten in staat om extra veel bonuspunten te verzamelen.
Leden die zich bij het Pact hebben aangesloten
1. Andros
2. Barilla
3. Beiersdorf
4. Bel
5. Bonduelle
6. Bolton Food
7. Colgate
8. Danone
9. Essity
10. General Mills
11. Henkel
12. Innocent
13. JDE
14. Johnson & Johnson
15. Kellogg’s
16. L'Oreal
17. Mars
18. McCain
19. Mondelez
20. Nestlé
21. Nomad Foods
22. PepsiCo
23. P&G
24. Savencia
25. SEB
26. Unilever
Meer informatie https://www.carrefour.com/en/csr/commitment/food-transition-hub