VLAM stelt promotieplannen varkensvlees bij
De camapgne 'Varken voor alle vorken' legt de nadruk op de veelzijdigheid van varkensvlees en heeft twee luiken: een medialuik en een activatieluik. De voorziene onlinecampagne wordt inhoudelijk aangepast. VLAM zal werken rond de thema’s BBQ en thuiswerk. Hiervoor wordt zowel video als gewone redactionele samenwerking voorzien.
De campagne voor slagers rond het EK voetbal wordt uitgesteld naar 2021. De communicatie over varkensvlees en gezondheid blijft lopen zoals gepland. Hiervoor werd een partnership opgezet met de populaire website gezond.be.
In samenspraak met de supermarkten wordt de foodtrucktour uitgesteld naar het najaar. Het concept en de gerechten zullen in een winters jasje worden gestopt.
Inspireren
Het VLAM-kookplatform lekkervanbijons.be blijft een belangrijk kanaal om naast concrete kookinspiratie te informeren over de gezondheidsaspecten van varkensvlees. De website kreeg in maart 2020 24% meer bezoekers dan de maand ervoor. Dit kookplatform zit in de top 5 van meest bezochte kooksites in Vlaanderen. Een online- en tv-campagne in april moeten de bekendheid van de website nog verder verhogen. Met de #lekkerinuwkot roepen we iedereen op kookplezier te delen en te kiezen voor producten van eigen bodem.
Het partnership met Dagelijkse kost op één loopt verder. Jeroen Meus doet extra inspanningen om producten van bij ons in de kijker te zetten en de Vlaamse producenten te steunen.