Tijd voor SuperMAG

3 min.

Ah, de herfst. Synoniem voor gezelligheid én… het nieuwste SuperMAG! Wat je mag verwachten van dit najaarsnummer? We geven alvast een voorsmaakje.

SuperMAG oktober 2025

In ons coververhaal lees je hoe groente- en fruitwinkel Vandeputte – De Smet uit Kruishoutem de titel van Groente- en Fruitambassadeur 2025 binnenhaalde.

Tijdens het Weekend van de klant regende het niet alleen koekjes van Jules Destrooper, maar ook bedankjes, mede dankzij onze ruime Superbuurt-campagne.

Yomie helpt je de juiste toon zetten in je winkel, met Yomie Radio en digitale signage. Sinds Groep Van Brussel met cWatch samenwerkt, krijgen de benen van winkelmanager Sophie Vranckx eindelijk wat rust. Vakhandel Maes vertrouwt op EasyLabel van EasyRack voor een zorgeloze klantbeleving. En bij Delhaize Hazegras (Oostende) werkte Profit Protection Services (PPS) mee aan een vernieuwde kassazone.

De Nederlandse uitbaters van Jumbo Bree, Ralf en René – alias R&R – zetten in op onweerstaanbaar werkgeverschap én een sterk lokaal aanbod.

Wanzl toont met het project bij AD Marcinelle hoe een winkelinrichting tegelijk praktisch, veilig en uitnodigend kan zijn. En sinds oktober 2024 maakt de koeldivisie van Carrier Commercial Refrigeration deel uit van Haier, onder de naam CCR Commercial Refrigeration.

Bij Slagerij Ranson en ’t Kaaskorstje uit Brugge zit innovatie al honderd jaar in de familie. Hoe passie generaties lang wordt doorgegeven? Dat vertellen Kristof en Valerie graag zelf.

Hoe motiveer je je medewerkers? Experte Hermina Van Coillie legt uit hoe je het beste in je team naar boven haalt zonder druk of controle.

In onze nieuwe rubriek ‘Winkelwetten’ beantwoordt Lies Planckaert, juridisch adviseur bij NOWJOBS, vragen rond bijverdieners. PMO-trainer Karl Mortier brengt zijn opleidingen met een flinke dosis humor: elke boodschap vertaalt hij moeiteloos in een cartoon. En wie aan de slag wil met duaal leren, ontdekt er alles over in de nieuwe Groeiwijzer, een handig instrument voor ondernemers en mentoren.

Flandrien Kaas lanceert de campagne ‘Karakter, dat proef je’, met Wim Opbrouck als gezicht. Bjorn Van Cleemputte vertelt hoe hij fan werd van Croustico – inmiddels onmisbaar in zijn vijf bakkerijen in Brugge en Gent.

In ons HR dossier tonen Carrefour en Jumbo hun best practices, terwijl bookU en AbsoluteYOU inspireren met concrete oplossingen om de juiste mensen te vinden én te houden.

Verder lees je het verhaal van sluitkoolteler Olivier Maertens. En VLAM licht toe waarom de aardappel nog steeds koning is aan de Belgische eettafel.

Tot slot stellen we je graag voor aan Amylia van Cookameal, die in haar nieuwe column kleine verhalen deelt over de kracht van lokale buurtsupers. En we nemen een kijkje in de winkelkar van Dana Winner, in de Jumbo van Sint-Lambrechts-Herk.

Kortom: het SuperMAG van oktober staat weer boordevol verhalen en inspiratie voor retailondernemers. Binnenkort in je brievenbus, nu al online te lezen via onderstaande link. Veel leesplezier!

Gerelateerde artikels

Vandeputte - De Smet: topkwaliteit en boerenverstand
Franchisenemers Intermarché verzetten zich tegen centrale
Hoe prijs en voorkeur grenswinkelen sturen in België en Nederland

Actueel

Vandeputte - De Smet: topkwaliteit en boerenverstand
Franchisenemers Intermarché verzetten zich tegen centrale
Hoe prijs en voorkeur grenswinkelen sturen in België en Nederland
cover-van-supermag-okt25-hr.jpg

Super
MAG 4

SuperMAG nr. 4
Oktober 2025

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • PMO, partner in Personeel- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy