Studie erkent voortrekkersrol Delhaize op vlak van gezondheid en duurzaamheid
De meest recente Business Impact Assesments (BIA) studie van Sciensano bevestigt de leidende positie van Delhaize op het vlak van gezondheid en voor het eerst ook voor duurzaamheid. De retailer wordt beloond voor zijn inzet op een gezondere toekomst door verantwoorde initiatieven en een breed assortiment aan gezonde producten.
Delhaize kan zijn toppositie in het Sciensano BIA Obesity onderzoek met een score van 65% handhaven. Dit wetenschappelijk onderzoek evalueert regelmatig de grootste Belgische, Franse en Europese voedingsbedrijven op het vlak van beleid en engagementen, maar ook op basis van prestaties en praktijken in verband met voeding en preventie van obesitas. Het doel is om te laten zien waar voedingsbedrijven leiderschap tonen met betrekking tot volksgezondheid en de preventie van obesitas en om gebieden te identificeren die voor verbetering vatbaar zijn.
Delhaize neemt op 6 van de 7 onderzochte domeinen het voortouw als het gaat om gezondere voeding; van een gezonder productaanbod tot verantwoorde marketing. Zo heeft Delhaize het grootste aandeel Nutri-Score A- en B -producten in haar assortiment en stimuleert het deze gezondere opties met zogenaamde Nutri-Boost prijsverlagingen via het loyaliteitsprogramma. Daarnaast herformuleert Delhaize jaarlijks meer dan 1500 producten om het suiker- en zoutgehalte te verlagen zonder concessies te doen aan smaak, waarmee het opnieuw klanten ondersteunt in een gezondere levensstijl.
Dit jaar voerde Sciensano voor het eerst een BIA-studie op vlak van duurzaamheid uit en ook daar blinkt Delhaize uit. De retailer komt als winnaar uit de bus op tal van duurzaamheidsindicatoren.Delhaize krijgt een score van 90 op de corporate duurzaamheidsstrategie, 83 voor inspanningen op verpakkingsgebied, 72 voor de aanpak inzake voedselverspilling en afvalbeleid en een maximale score van 100 op haar beleid om de ecologische voetafdruk te reduceren.
https://www.sciensano.be/sites/default/files/summary_supermarket_2.pdf
Actueel

Liefde tussen de schappen
Patrick en Nancy vinden de liefde voor elkaar én Delhaize
Lees artikel

Column Luc Ardies
Eigen stoef
Lees artikel
