Proteïnevoeding wint wereldwijd aan populariteit, met proteïnerepen als één van de favoriete keuzes. In 2024 kende het segment een stevige stijging van 37% in volume op de Belgische markt (bron: Nielsen). Binnen deze categorie schittert TREK® met een indrukwekkende groei van +148%. Om hierop in te spelen, brengt het merk een variant op de markt met Biscoff®.
De TREK® Protein Oat Bar met Biscoff® biedt een meuïge mix van zachte havermout, crunchy sojaproteïne en Biscoff®, het nummer één smaakconcept van België. Met deze strategische lancering breidt TREK® haar assortiment verder uit en versterkt ze haar positie in de Belgische retailmarkt.
Samen met nākd., de fruit- en notenrepen van Lotus Bakeries, behoort TREK® inmiddels tot de top drie binnen de categorie bars – zowel in volume als in waarde – en verovert het gestaag meer marktaandeel.
TREK® blijjft in de toekomst verder inzetten op haar andere iconische smaken. "Innovatie zit in het DNA van TREK®, en we zijn nog lang niet klaar. Later dit jaar komen we met nog nieuwe introducties...hou ons in de gaten!" voegt Cindy Goeteyn, marketingdirecteur Lotus Bakeries België toe. Het assortiment omvat nu al populaire varianten zoals Cacao, Salted Caramel, White Choc & Raspberry, Peanut Butter en Smooth Lemon.
Actueel
Laat je klanten proeven van groenten en fruit met een verhaal
Video: Oliver Maertens, teler van sluitkolen
Lees artikel
Winkeldiefstal kost vanaf volgend jaar 181 euro
Supermarkt zet incassobureau in
Lees artikel