Nieuwe affiches voor medewerkers en klanten
Klik hier voor de nieuwe affiche voor medewerkers.
Klik hier voor de nieuwe affiche voor klanten.
Verplichte basisrichtlijnen
- sociale afstand van min. 1,5 m tussen klanten en personeel
- max. 1 klant per 10 m² en gedurende max. 30 minuten
- klanten winkelen alleen, tenzij met hulpbehoevenden
- in ‘grootwarenhuizen’ regelt een medewerker de klantentoegang
- bij verkoop van producten in bulk, boodschap aanbrengen: ‘aanraken = kopen’
- contactloos of elektronisch betalen aanmoedigen, mijdt bij cash betalingen klantencontact
‘Magjes en moetjes’
- handschoenen mag, verhoogde handhygiëne MOET
- mondmasker mag, sociale afstand MOET en bij ziektesymptomen onmiddellijk je verantwoordelijke contacteren
Tot slot
- vermijd vooral dat mensen onderling fysiek contact maken
- de kans op besmetting via ‘dode’ voorwerpen is klein ….
- … maar regelmatige reiniging van gladde oppervlakten is wél aanbevolen (met gewone reinigingsproducten)
- behoud de ‘ontsmettingspompjes’ voor kassamedewerkers (andere medewerkers gebruiken water en zeep)
Deze richtlijnen zijn opgesteld door Buurtsuper.be experts die hiervoor constant in contact zijn met het FAVV.
Ann Wayenberg en Veronique Bert, onze experts voedselveiligheid en hygiëne, staan de Buurtsuper.be-leden in deze hectische corona tijden bij met raad en daad. Indien jij ook vragen of twijfels hebt, aarzel dan niet om hen te contacteren via veronique.bert@unizo.be en ann.wayenberg@unizo.be