Nederlanders begrijpen niet dat België nieuwe retail parken toelaat


Vrijwel overal neemt de leegstand toe. Vooral kleinere handelspanden komen leeg te staan. Het aandeel van de totale winkeloppervlakte die niet verhuurd is, steeg van 9,3 naar 9,9 procent. Niettemin kwam er in 2019 300.000 vierkante meter aan winkeloppervlakte bij. Dat is equivalent van vijf grote shoppingcentra. De toename gebeurde bijna uitsluitend in retail parken buiten de stadscentra, een deelsegment dat met zijn lagere huurprijzen en betere bereikbaarheid makkelijker standhoudt.

"Al die extra vierkante meters in België zetten nog meer druk op de verhuurmarkt", benadrukt Gerard Zandbergen, CEO van Locatus. "In Nederland krijg je niet uitgelegd dat in het centrum van Hasselt, dat nu al kampt met een leegstand van 16,7 procent van de handelspanden en 18,9 procent van de verkoopoppervlakte, binnenkort nog 25.000 m² wordt toegevoegd."

Recent verklaarde Van Eerd van Jumbo dat hij verbaasd is over de warme ontvangst in België. We krijgen prachtige locaties aangeboden. De winkel in Lanaken is een nieuw pand langs een rijksweg en met een grote parking. Daar kunnen we in Nederland enkel van dromen.

Gerelateerde artikels

Belgen zamelen meer dan 3.900 ton lege batterijen in
Surf mee op de grote Superbuurt-mediacampagne
Ombouw winkels naar Comarkt/Comarché afgerond

Actueel

Belgen zamelen meer dan 3.900 ton lege batterijen in
Surf mee op de grote Superbuurt-mediacampagne
Ombouw winkels naar Comarkt/Comarché afgerond
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy