Meer zin in lokaal door corona


Coronacrisis
Trends & innovaties
Winkelopeningen

De consument hecht tegelijk meer belang aan de herkomst van voeding. In 2014 vonden vier op de tien consumenten het land van de herkomst heel belangrijk of eerder belangrijk. In 2020 steeg dat percentage naar 52 %. 

Buurtsuper.be organiseerde eerder al ontmoetingsdagen tussen buurtsupermarkten, boeren en lokale producenten, om de betrokken ondernemers ervan te overtuigen dat zo’n lokale samenwerking een win voor beide partijen betekent, en boeren er belang bij hebben om niet alleen in hoevewinkels hun producten aan de man te brengen.  

Minister Crevits zei hierover: 'We willen samenwerken met de supermarkten, zodat de hoekjes met lokale producten die je hier en daar al ziet, standaard worden.” Het charter dat de minister, de Boerenbond, ABS en VLAM samen met Buurstuper.be en andere betrokken organisaties gisteren ondertekenden, ziet uitdagingen op vijf domeinen en moet tegen de lente van 2021 klaar zijn.

Klik hier voor meer over het nieuwe charter 'lokale voeding'

Gerelateerde artikels

Albert Heijn Diest

Winkelopening

Albert Heijn Diest

2 min.
Spar Linkeroever

Winkelopening

Spar Linkeroever

2 min.
Carrefour Express A'pen Harmonie en Carrefour Market Zeveneken

Actueel

Buurtsuper.be reageert in Trends en op Kanaal Z op stuntpromoties
Worden jullie Buurtsuper van het jaar 2024?
Vlaams voedingsgedrag ontrafeld
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy