Marktaandeel Albert Heijn groeit in Nederland dankzij verkoop gezonde producten
Albert Heijn heeft in 2024 volgens Nielsen in Nederland een belangrijke groei gekend. Het marktaandeel steeg van 37,7 procent naar 38,6% of 0,9 procentpunt meer dan in 2023. Dat schrijft Distrifood.
Lees het artikel uit Distrifood hieronder.
Deze groei van Albert Heijn in Nederland wordt gedreven door zowel een toename van het aantal klanten als een grotere loyaliteit onder bestaande klanten. De stijging zou volgens AH vooral te danken zijn aan een stijging van het assortiment met een hoge Nutri-Score of - et andere woorden - door de gestegen verkoop van gezonde en duurzame producten.
In het persbericht licht de marktleider dit deels feitelijk toe. Zo steeg de verkoop van producten met een A- of B-rating in Nutri-Score naar 48,8 procent. Ook steeg de omzet van biologisch fruit en groente met 16 procent. Bij andere factoren houdt de marktleider het vager. Zo nam de verkoop van AH Terra 'flink toe' en de verkoop van verspakketten 'fors'.
Bron: Distrifood
Actueel

Liefde tussen de schappen
Patrick en Nancy vinden de liefde voor elkaar én Delhaize
Lees artikel

Column Luc Ardies
Eigen stoef
Lees artikel
