Marktaandeel Albert Heijn groeit in Nederland dankzij verkoop gezonde producten

2 min.

Albert Heijn heeft in 2024 volgens Nielsen in Nederland een belangrijke groei gekend. Het marktaandeel steeg van 37,7 procent naar 38,6% of 0,9 procentpunt meer dan in 2023. Dat schrijft Distrifood. 

Lees het artikel uit Distrifood hieronder. 

Deze groei van Albert Heijn in Nederland wordt gedreven door zowel een toename van het aantal klanten als een grotere loyaliteit onder bestaande klanten. De stijging zou volgens AH vooral te danken zijn aan een stijging van het assortiment met een hoge Nutri-Score of - et andere woorden - door de gestegen verkoop van gezonde en duurzame producten.

In het persbericht licht de marktleider dit deels feitelijk toe. Zo steeg de verkoop van producten met een A- of B-rating in Nutri-Score naar 48,8 procent. Ook steeg de omzet van biologisch fruit en groente met 16 procent. Bij andere factoren houdt de marktleider het vager. Zo nam de verkoop van AH Terra 'flink toe' en de verkoop van verspakketten 'fors'.

Bron: Distrifood

Gerelateerde artikels

Patrick en Nancy vinden de liefde voor elkaar – en voor de winkel – in Delhaize Blankenberge
Eigen stoef

Column Luc Ardies

Eigen stoef

2 min.
Carrefour wil eigen winkels openen op zondag

Actueel

Patrick en Nancy vinden de liefde voor elkaar – en voor de winkel – in Delhaize Blankenberge
Eigen stoef

Column Luc Ardies

Eigen stoef

2 min.
Carrefour wil eigen winkels openen op zondag
cover-van-supermag-feb25-hr.jpg

Super
MAG 1

SuperMAG nr. 1
Februari 2025

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy