Vanaf maandag 29 september tot 12 oktober - de week voor én na het Weekend van de klant - loopt onze Superbuurt-campagne volop in de media. Met radiospots, krantenadvertenties, online video’s en sociale media zorgen we ervoor dat heel Vlaanderen hoort en ziet waarom boodschappen doen in de buurtsuper een verschil maakt.
Radiospots
Onze radiospots worden uitgezonden van 29 september tot en 5 oktober op Radio 1, Radio 2, Radio Bene, Play Nostalgie en Nostalgie Plus. Ze zijn ook te horen op alle digitale kanalen van VRT MAX en in de VRT-podcasts. Zo bereiken we dagelijks duizenden luisteraars, en krijgt ook jouw winkel extra aandacht.
In de radiospots hoor je leuke, tegeltjeswijsheden uitgesproken in enkele herkenbare dialecten: Kempens, Gents, West-Vlaams, Limburgs en Antwerps. Daarna volgt telkens dezelfde duidelijke boodschap: kom tijdens het Weekend van de klant naar je buurtsuper, neem een heerlijk Jules Destrooper-koekje in ontvangst en laat een bedankje achter voor de winkel via Superbuurt.be.
De spots hebben een grappige kwinkslag, waardoor ze niet alleen informeren, maar ook een glimlach op het gezicht van de luisteraar toveren. Zo brengen we de campagne op een vrolijke en lokale manier tot leven, terwijl de call-to-action glashelder blijft.
Beluister hieronder de radiospot in het Kempens. Via de link naar YouTube (shorts) kan je de andere spots beluisteren.
Krantenadvertentie
Daarnaast verschijnen vijf paginagrote advertenties in toonaangevende kranten zoals Het Nieuwsblad, De Standaard, Het Belang van Limburg, Gazet van Antwerpen (vrijdag 3 oktober) en Billie (zaterdag 4 oktober).
Op de advertentie zien we een enthousiaste, vriendelijke winkelmedewerker die het Jules Destrooper-koekje vasthoudt dat tijdens het Weekend van de klant wordt uitgedeeld. De tekst op de advertentie roept klanten op: “Ga dit weekend naar je buurtsuper, het regent er Jules Destrooper-koekjes en hemelse prijzen!”
We roepen jullie klanten dus op om langs te komen in jullie winkel en een bedankje achter te laten via Superbuurt.be. Zo genieten ze van de lekkernijen én maken ze kans op mooie prijzen!
Tip: Elke deelnemende winkel krijgt een persoonlijke URL waarop alle bedankjes van klanten verzameld staan. Zo kan je op elk moment die fijne boodschappen lezen, herlezen en delen met je team.
Ontdek de krantenadvertentie hieronder.
Actueel
Laat je klanten proeven van groenten en fruit met een verhaal
Video: Oliver Maertens, teler van sluitkolen
Lees artikel
Winkeldiefstal kost vanaf volgend jaar 181 euro
Supermarkt zet incassobureau in
Lees artikel