VLAM trapte vorig week de informerende campagne ‘Helden van onze velden’ af. Daarmee zet het tot eind 2024 de duurzaamheidsinitiatieven van de Vlaamse aardappel-, groente- en fruitsector (AGF) in de verf. Dit om het bewustzijn en de kennis van consumenten over de inspanningen die de AGF-sectoren over de hele keten leveren op gebied van duurzaamheid te vergroten.
Not all heroes wear capes: sommigen plukken fruit, telen groenten of pakken aardappelen in. Met die insteek wil ‘Helden van onze velden’ benadrukken dat de duurzaamheidsinitiatieven doorheen de Vlaamse landbouwsector groeien als kool. Zowel op vlak van behoud van biodiversiteit, als duurzaam gebruik van natuurlijke bronnen, duurzaam water- en bodembeheer, verminderen van voedselverlies en -verspilling en duurzame verpakkingen.
Met de driejarige campagne wil VLAM consumenten informeren en sensibiliseren met nieuwtjes, cijfers en sprekende voorbeelden van de initiatieven van de AGF-sector. Concreet zet het de heldenverhalen van landbouwers, beroepsverenigingen, aardappelverpakkers, handelaars, onderzoeksinstellingen, producentenorganisaties en overige spelers doorheen de hele keten in de verf. Van op het veld tot op je bord.