'Genieten' centraal in nieuwe kaascampagne


Productnieuws
Trots op die van ons

De nieuwe kaascampagne ‘Onze kleine momenten. Gróóts met Kazen van bij ons.’  toont dat Belgische kaas van de dagdagelijkse kaasmomentjes kleine genietmomentjes maakt.

De tv-spot (zie hieronder) brengt alledaagse kaasmomentjes heroïsch in beeld. 

De eerste campagnegolf loopt van 5 tot 25 oktober, de tweede van 9 tot 22 november. De spot is te zien op de zenders één, VTM 1, VTM 2, VTM 3, VTM 4, Vier, Vijf, Zes, Discovery Channel en TLC. Korte versies die telkens focussen op één kaasmoment worden online ingezet. 

Affiches van de verschillende kaasmomenten in de buurt van winkels van Carrefour, Delhaize en Colruyt én instore radiospots zorgen ervoor dat de campagne ook leeft op de verkooppunten.

Belgen zijn kaasliefhebbers. Enkele cijfers

- Belgen zijn Europees gezien gemiddelde kaaseters met een thuisverbruik van ongeveer 12 kg per capita. In 2019 kwamen we uit op 11,5 kg per capita. Onze voorkeur gaat uit naar harde kazen. Die zijn goed voor 53% van het gekochte volume.

- Belgische kazen hadden in 2019 een volumeaandeel van 15,5% en een omzetaandeel van 20,3% in het totale thuisverbruik van kaas. In Vlaanderen ligt het aandeel iets hoger.

- Vooral bij halfharde kazen met korst staan de Belgische kazen sterk en ze winnen daar ook de laatste drie jaar telkens wat aandeel, tot een volumeaandeel van 54% in 2019.

- Belgische kazen hebben het grootste volumeaandeel binnen de speciaalzaken. Hier is 43% van het verkochte kaasvolume van Belgische makelij. In hard discount bedroeg dit 9% in 2019.

- De term ‘kazen van bij ons’ is goed ingeburgerd bij de Vlaming, met een naamsbekendheid van maar liefst 95% en een logobekendheid van 88%. 

Interesse in POS-materiaal?

Wil je ook op deze campagne inspelen? Stuur dan een maitje naar B2B@vlam.be en bestel POS-materiaal voor jouw zaak. 

Bestel POS-materiaal

Gerelateerde artikels

Week van de Peulvrucht

10 tot 16 februari 2025

Week van de Peulvrucht

2 min.
Alcoholvrij is niet langer een niche
Het witte goud van bij ons, geteeld with love

Actueel

Patrick en Nancy vinden de liefde voor elkaar – en voor de winkel – in Delhaize Blankenberge
Eigen stoef

Column Luc Ardies

Eigen stoef

2 min.
Carrefour wil eigen winkels openen op zondag
cover-van-supermag-feb25-hr.jpg

Super
MAG 1

SuperMAG nr. 1
Februari 2025

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy