We contacteerden de grootste franchisegroepen in de foodretail en vroegen hen hoe zijn het verschil maken. Het antwoord op die vraag lieten ze optekenen door hun geëngageerde franchisenemers. Dit is waarom Tom Jacobs koos voor Delhaize.
Franchisenemer Tom Jacobs heeft twee Proxy Delhaize-winkels: in Bredene al sinds 2008, en heel recent gingen ook de deuren open van zijn tweede Proxy in Westkerke. Op de vraag waarom hij koos voor Delhaize hoeft Tom niet lang na te denken: “Vooral omwille van de uitstraling van het merk. Het is een sterke enseigne en dat merk je aan alles, zeker aan de kwaliteit van de producten. Delhaize is altijd al fier geweest op haar verse producten en wil zich nog meer onderscheiden in die rayons."
"Je merkt dat in de winkels al meteen bij het binnenkomen, aan het ruime aanbod van de aperocorner, ter plaatse gemaakte vers belegde broodjes en maaltijdsalades … In onze bakkerij-afdeling worden de hele dag door vers brood en koeken afgebakken. Daar zijn we best fier op. Ook in de beenhouwerij-afdeling van Buurtslagers vind je de kwaliteit en de service van Delhaize terug.”
Tom JacobsDelhaize is een sterke enseigne en dat merk je aan alles, zeker aan de kwaliteit van de producten.
Wat hij goed vindt aan de samenwerking met Delhaize? "Bij delhaize behoud je al franchisenemer veel van je zelfstandigheid. Uiteraard opereren we onder het sterke Delhaize-merk. Maar daarbinnen kunnen we op vlak van rekrutering, financieel beheer en lokale commerciële acties onze eigen beslissingen nemen. De combinatie van deze twee maakt dit een sterke samenwerkingsformule.”
Anderzijds kan Tom op de groep rekenen bij de commercialisering van zijn winkels. En uiteraard stonden de mensen van Delhaize ook klaar om ondersteuning te bieden bij de remodeling van zijn Proxy in Bredene in 2019 en de opening van de Proxy in Westkerke begin mei. “Het nieuwe Proxy-winkelconcept wordt vooral geken-merkt door ruime gangpaden, sfeervolle verlichting, warm kleurgebruik en een aanbod dat gemak resoluut centraal stelt. En dat weten onze klanten duidelijk te appreciëren.”