Consument geeft meer uit aan voeding

1 min.

Productnieuws
Coronacrisis
Trends & innovaties

Uit onderzoek van UNIZO naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ blijkt dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten). Ook aan vakantie in eigen land (17,80%), tuingerief, planten, bloemen en tuinmeubilair (14,19%), boeken, dag- en weekbladen (11,16%) en interieur en interieuraankleding (5,85%)werd meer uitgegeven. 

In de top 5 van minderuitgaven staan café- en restaurantbezoek (63,59% van de consumenten), vakantie in het buitenland (52,41%), kleding, schoenen en accessoires (51,63%), benzine en onderhoud van wagen (46,50%) en sport en recreatie (35,95%).

Op de vraag of consumenten wat ze de afgelopen maanden minder consumeerden alsnog de komende maanden (extra) gaan uitgeven, antwoordde slechts 9,19% positief. 54,79% zegt het geld te sparen en 27,23% geeft aan het geld aan iets anders te zullen besteden. 8,79%, tot slot, spreekt van minder inkomsten (en heeft dus minder dan normaal te besteden) door corona (tijdelijke werkloosheid, minder opdrachten/inkomsten als zelfstandige…). 

Gerelateerde artikels

Mimolettekaas op z’n Vlaams
Tout Bien Rouge nu ook bij Delhaize
Nieuw: Ricola-bonbon met honing

Actueel

Stap voor stap naar meer plantaardige voeding met halfhalf
VDAB Jobbeurs Verkoop & Horeca
Daarom ben ik lid

Kurt Van Turnhout, Alvo Supermarkt Nagels

Daarom ben ik lid

2 min.
cover-van-supermag-feb2024-hr.jpg

Super
MAG 1

SuperMAG nr. 1
Februari 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy