Als onderdeel van het Act For Food-platform wil Carrefour 'beter eten en het beste voor iedereen' toegankelijk maken. Dankzij de Donderdag Veggiedag-campagne, in samenwerking met de non-profit organisatie EVA, kan iedereen zijn eetpatroon diversifiëren met vegetarische alternatieven. Om consumenten aan te moedigen om minstens één dag per week een uitgebalanceerde vegetarische maaltijd te kiezen, genieten klanten elke donderdag van een korting van 20% op een selectie van het veggie-gamma.
Een nieuw vegetarisch assortiment met enkele veganistische en BIO referenties
Het vegetarische assortiment van Carrefour bestond tot nu toe uit 6 referenties: 1 groenteschijven, 2 groenteballetjes, 2 mediterrane steaks, 1 nuggets:
Carrefour voegt daaraan 13 nieuwe referenties toe:
- De smeerbare producten: vegetarische alternatieven voor martino, bereide américain, vleessalade
- De bereide gerechten: vegetarische alternatieven voor vol-au-vent, chili, bereide sauzen (bolognaise)
- Smeerbare en voor het koken te gebruiken vegetarische alternatieven voor verse kaas
- De producten in plakjes en plantaardige alternatieven voor vleeswaren
De eigen merkproducten van Carrefour doorlopen een ontwikkelingspanel waarin consumenten de producten testen, of het nu een nieuw recept is of een verbeterde receptuur. Het ontwikkelde assortiment is goedgekeurd door een consumentenpanel (dat vlees consumeert) dat het heeft getest volgens dezelfde normen als onze conventionele (niet-vegetarische) producten.
Het nieuwe veggie-gamma biedt ook drie BIO en veganistische referenties: een smeerbare kaas als alternatief voor verse kaas; een plantaardige melk op basis van cashewnoten verkrijgbaar in 3 smaken: puur, kruiden en peper.
Het totale veggie-assortiment omvat nu 134 referenties