Belgische Brouwers en VLAM lanceren campagne voor Belgische bieren

3 min.

Trots op die van ons
Productnieuws

‘BE BEER’, zo heet de nieuwe campagne van vzw Belgische Brouwers en VLAM die vorige week, in aanwezigheid van premier Alexander De Croo, werd voorgesteld in Belgian Beer World. ‘Unieke mensen. Unieke bieren.’ wordt de baseline van de campagne. Diversiteit staat centraal, zowel die onder Belgen als onder onze Belgische bieren. 

Blond, fruitig, uniek, krachtig… het zijn niet enkel kenmerken die we kunnen linken aan onze bieren, maar ook aan mensen. De nieuwe campagne, die vertrekt vanuit het individu, moet die boodschap dan ook benadrukken. Voor elke Belg is er wel een uniek bier te vinden.  

In 2014 lanceerden Belgische Brouwers en VLAM de campagne ‘Fier op ons bier’. Een campagne die de Belgische trots over ons bekendste exportproduct opnieuw moest aanwakkeren. En dat met succes. Een recente iVox-enquête leerde dat maar liefst 2 op de 3 Belgen trots zijn op Belgisch bier. Daarnaast ziet 80% van de Belgen bier als een inherent onderdeel van onze Belgische cultuur. 

Toch zijn we volgens vzw Belgische Brouwers en VLAM nog te bescheiden wanneer het gaat over onze Belgische biercultuur die zo uniek is in de wereld. Vandaag telt België meer dan 400 brouwerijen en meer dan 1.600 verschillende biermerken. Die diversiteit in stijl, smaak, geur en kleur neemt jaar na jaar verder toe en het verbindende karakter van bier is daarin een constante factor. 

BE BOB

Tijdens de lancering werd ook een duidelijke oproep gedaan voor een gematigde en verantwoorde omgang met bier. Alcoholmisbruik gaat in tegen alles waar Belgisch bier voor staat: kwaliteit, passie en vakmanschap. Zo is één van de eerste zes campagnebeelden die gelanceerd werden ook ‘BE BOB’, een duidelijke referentie naar de BOB-campagne, waar de Belgische brouwers al meer dan 25 jaar hun schouders onder zetten. 

De campagne ‘BE BEER’ wordt de komende week gelanceerd via online video’s en op sociale media. Maar ook via digitale schermen op enkele openbare plaatsen zal de campagne te bekijken zijn.

Gerelateerde artikels

Een sportieve zomer met Stoffels Tomaten
Zo promoot je groente en fruit 'van bij ons'!
Little Dish

Getest door 250 Tiny Tasters

Little Dish

2 min.

Actueel

Zomerse podcasts

AllesMAG, niets moet!

Zomerse podcasts

2 min.
Hoe sexy is de buurtsuper op de arbeidsmarkt?
Doe mee aan de fotowedstrijd!
schermafbeelding-2024-06-18-om-07-45-36.png

Super
MAG 3

SuperMAG nr. 3
Juni 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy