Belg koopt Belgisch als het niet teveel kost

2 min.

Trots op die van ons

Fevia, de organisatie van de voedingsindustrie, heeft IVOX opdracht gegeven om 1.000 Belgen te ondervragen over waar zij op letten bij de aankoop van hun dagelijkse voeding. De leuze ‘lekker lokaal’ leeft blijkbaar bij de Belgische consument. Maar liefst 72% geeft aan bewust Belgische voeding en dranken te kopen om de lokale economie te steunen. 

De producten worden gewaardeerd vanwege hun heerlijke smaak, hoge kwaliteit en duurzaamheid. 84% van de Belgen is het ermee eens dat Belgische producten kopen bijdraagt bij aan een duurzaam voedingssysteem.

Wie Belgisch zegt denkt automatisch aan bier en chocolade, die effectief hoog scoren. Maar de echte medailles gaan naar de Belgische groenten en fruit, vlees(waren) en brood en gebak.

Toch blijkt in de praktijk vooral de prijs de doorslag te geven. Die bepaalt vaak welk product al dan niet in het winkelmandje terechtkomt. Kortingen helpen mee de consument te verleiden.

Kortom, de consument vindt gezondheid, duurzaamheid en de herkomst van een voedingsproduct belangrijk, maar vaak is de prijs dan toch doorslaggevend.

Gerelateerde artikels

Kwaliteit en vraag van de klant
De perfecte courgette

Blinkend, stevig en licht elliptisch

De perfecte courgette

3 min.
Zo promoot je groente en fruit 'van bij ons'!

Actueel

Nieuwe tussenstand

Buurtsuper van het jaar

Nieuwe tussenstand

2 min.
Delhaize Neeroeteren weer open, Delhaize Lanklaar te koop
SuperMAG binnenkort in de bus

Inspiratie voor en verhalen over de foodretail

SuperMAG binnenkort in de bus

4 min.
cover-supermag-okt-2024-hr.jpg

Super
MAG 4

SuperMAG nr. 4
Oktober 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy