Vandaag, zaterdag 1 februari, begint Tournée Minérale! Alcoholvrije dranken zitten duidelijk in de lift in België. Met 11 miljoen verkochte niet-alcoholische alternatieven in 2024 positioneert Delhaize zich graag als koploper om aan deze groeiende vraag te voldoen.

De piekperiodes voor niet-alcoholische dranken bij Delhaize zijn zonder twijfel januari en februari, dat komt door de initiatieven Dry January en Tournée Minérale. Maar ook tijdens de eindejaarsperiode, tussen half november en eind december, wordt er veel alcoholvrij verkocht. In de zomerperiode duikt voortaan ook een verrassende piek op van mei tot augustus.
Delhaize heeft een assortiment van meer dan 150 alcoholvrije producten, waaronder 25 nieuwe referenties in 2024. Ondanks de seizoensgebonden stijgende vraag van 10%, verandert verandert het assortiment alcoholvrije alternatieven bij Delhaize niet specifiek voor deze periode.
Ook wij deelden het afgelopen jaar graag enkele non-alcoholische nieuwkomers en alternatieven. Ontdek ze (nog eens) via onderstaande artikels.

Laag in calorieën

Nieuwe blikjes
Kidibul viert 30-jarig bestaan
Lees artikel

Brouwerij Huyghe
Delirio, alcoholvrij speciaalbier uit de Deliriumfamilie
Lees artikel

SUPER 8 Rouge 0.0 en SUPER 8 Flandrien 0.0
Alcoholvrij klinken op de zomer
Lees artikel
Actueel

Voor jou gelezen
“Wat heeft grootte van winkel met sigaretten te maken?”
Lees artikel

Voor jou gelezen
Vier Antwerpse Carrefours blijven maandag halve dag dicht
Lees artikel
