AH Delhaize besluit met sterk 4e kwartaal in 2019


Op jaarbasis was er een stijging van 5,5 procent, naar 66,3 miljard euro. De operationele winst over 2019 steeg met 1,5 procent naar bijna 2,7 miljard. Het moederbedrijf van onder meer Albert Heijn, bol.com en Etos zag in Nederland haar omzet in het vierde kwartaal stijgen naar bijna vier miljard. Online namen de verkopen hier met 27,5 procent toe. Webwinkel bol.com was goed voor een stijging van 28,7 procent en boekte over het hele jaar een omzet van 2,8 miljard.

Als die ontwikkeling zich doorzet, wordt dit jaar de grens van drie miljard overschreden. In België was de omzetstijging in het vierde kwartaal een stuk geringer: 0,2 procent. In de VS, goed voor ruim zestig procent van de omzet, werd een groei van 2,7 procent geboekt.

Gerelateerde artikels

Belgen zamelen meer dan 3.900 ton lege batterijen in
Surf mee op de grote Superbuurt-mediacampagne
Ombouw winkels naar Comarkt/Comarché afgerond

Actueel

Belgen zamelen meer dan 3.900 ton lege batterijen in
Surf mee op de grote Superbuurt-mediacampagne
Ombouw winkels naar Comarkt/Comarché afgerond
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy