Zespri Europe bereidt zich voor op een nieuw jaar van groei

2 min.

Productnieuws

Zespri Europe verwacht opnieuw een jaar van groei, met de eerste schepen onderweg naar de havens van Zeebrugge, Tarragona en Vado, die naar verwachting midden april zullen aankomen. Consumenten hechten steeds meer waarde aan gezondheid en welzijn. Dit wordt ook door de KiwiBrothersaangekaart, die de hoofdrol spelen in het tweede jaar van de Zespri-campagne: 'Kies gezond. Kies echt. Kies Zespri’ – Zespri Zing. 

De Nieuw-Zeelandse kiwioogst is in aantocht. Na een recordjaar in 2024, verwacht de EU-regio opnieuw een belangrijke stap vooruit te zetten in 2025, met een groei van 3,9 procent over alle variëteiten. Nikki Johnson, waarnemend algemeen directeur Europa, zegt: "Het SunGold-seizoen zal naar verwachting een week eerder beginnen, met de geplande eerste aankomst van Nieuw-Zeelandse Zespri SunGold kiwi’s midden april, en het eerste groene fruit dat begin mei aankomt."

"Onze sales- en marketingteams in de markten hebben nauw samengewerkt met onze partners om te zorgen voor sterke marketingcampagnes, met in de spotlight opnieuw, onze iconische KiwiBrothers. We kijken ernaar uit om deze de komende maanden uit te rollen", aldus Johnson.

 Jochen Wyns, Market Manager Benelux bevestigt:“We werken nauw samen met onze lokale partners binnen alle retail-, groothandel- en kleinhandelkanalen om de gezondheidsvoordelen van kiwi's naar zoveel mogelijk consumenten te brengen.”

Consumenten hechten steeds meer waarde aan gezondheid en welzijn. Dit wordt ook door de KiwiBrothersaangekaart, die de hoofdrol spelen in het tweede jaar van de Zespri-campagne: 'Kies gezond. Kies echt. Kies Zespri’ – Zespri Zing. Deze campagne is bedoeld om consumenten te inspireren om hun dagelijkse eetgewoonten te herzien en hen aan te moedigen om van het eten van 'echte' onbewerkte voeding, een duurzame gewoonte te maken.

Naast de traditionele kanalen zoals televisie, radio en digitale advertenties, onderzoekt het Zespri-team nieuwe formats, zoals gamification, om de Zespri Zing-campagne tot leven te brengen. Een belangrijke focus blijft de activatie op het winkelpunt, gezien de meeste aankoopbeslissingen voor kiwi's in Europa nog steeds op het verkooppunt worden genomen. 

Zespri boekt dit jaar ook voortgang in de overgang naar volledig gecertificeerde thuiscomposteerbare fruitlabels.Het label, ontwikkeld met partner Sinclair, ontving eind 2024 wereldwijd erkende thuiscomposteerbare certificering van drie van de toonaangevende certificeringsinstanties, na een aantal jaren van ontwikkeling en tests.

Gerelateerde artikels

"De nobele kunst van het kaasmaken"
Aardappel blijft nummer  één
Hybride producten: minder vlees, meer groenten

Actueel

Video: Oliver Maertens, teler van sluitkolen
Supermarkt zet incassobureau in
De juiste motivatie als brandstof voor je medewerkers
cover-van-supermag-okt25-hr.jpg

Super
MAG 4

SuperMAG nr. 4
Oktober 2025

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • PMO, partner in Personeel- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy