Dit weekend organiseert Buurtsuper.be de actie ‘Samen bouwen aan een Superbuurt’, waarbij Stephanie Planckaert cadeautjes zal inpakken bij versmarkt Van Eccelpoel in Herentals. Het ingezamelde geld gaat naar een lokaal goed doel. De Zondag kondigde de actie aan.
Lees ons persbericht en het artikel uit De Zondag hieronder.
Samen bouwen aan een Superbuurt
Met de Superbuurt-campagne zet Buurtsuper.be een heel jaar lang de troeven van de buurtsuper in de kijker. In december wil de organisatie tonen hoe buurtsupers zich inzetten voor lokale organisaties en goede doelen.
Om dat in de kijker te zetten, vroeg Buurtsuper.be aan cartoonist Niet Nu Laura om geschenkpapier te ontwikkelen. De buurtsupers konden het winkelpapier intussen bestellen en tijdens de feestdagen zullen ze het papier verkopen in de winkel. De deelnemende winkels kunnen zelf ook een geschenkmoment in hun zaak organiseren om nog meer geld in te zamelen. De opbrengst daarvan zal worden gedoneerd aan een lokaal goed doel naar keuze.
De actie leverde nu al resultaat op: 28 Spar-, Carrefour Market- en andere lokale buurtwinkels in allerlei Vlaamse provincies doen mee aan het initiatief. Zo werden 53 dozen met 2.650 rollen geschenkpapier besteld. Die verkoop zal alvast bijna 7.000 euro opleveren. Na 9 december komt daar ook nog de opbrengst bij van de lokale actie bij de versmarkt Van Eccelpoel in Herentals, waar Stephanie Planckaert van 10 tot 15 uur cadeautjes zal inpakken.
“Buurtsupermarkten ondersteunen vaak lokale verenigingen en goede doelen”, vertelt Luc Ardies nog, gedelegeerd bestuurder van Buurtsuper.be. “Onderzoek van Marketing Development wijst uit dat bijna de helft van de buurtsupermarkten hun lokale verenigingen jaarlijks voor meer dan 2.500 euro financieel ondersteunen. Met deze actie willen we de rol van de buurtsuper als animator van de stadswijk, gemeente of dorp dan ook onderlijnen.”
Bron: De Zondag - Glen Van Muylem